Компанията за луксозни стоки Richemont отчете полугодишни приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, тъй като протестите доведоха до намаляване на приходите от ключовия хонконгски пазар.
Продажбите се понижиха с над 10% в града, който е най-големият пазар за износ на швейцарски часовници. Там обикновено те са малко по-евтини, отколкото в континентален Китай. Собственикът на Cartier заяви, че оперативният марж за първото полугодие се е свил за втора година, тъй като инвестициите в електронната търговия намаляват доходността, съобщават от Bloomberg.
Забавянето на растежа на приходите през второто тримесечие контрастира с ускоряването на растежа на продажбите при конкуренти като LVMH. Миналия месец Hermes отчете най-голямото си увеличение на приходите за шест години. Richemont рискува да бъде засенчен от по-големия конкурент LVMH в областта на бижутерията, ако опитът на френската компания да купи Tiffany & Co. се окаже успешен.
В Хонконг се осъществяват между 5% и 10% от продажбите на луксозни стоки в световен мащаб, според Лука Солка, анализатор от Sanford C. Bernstein. В дългосрочен план Хонконг може да загуби своето място в класацията като най-големия пазар на часовници, тъй като търсенето се увеличава в САЩ и Япония, а разликата между цените на луксозни стоки на континенталната част и на територията на града намалява.
Оперативната печалба е нараснала с 3% до 1,17 млрд. евро (1,3 млрд. долара), съобщи швейцарската компания. Това е 6% под оценките на анализаторите.
Ръстът на продажбите се ръководи от бижутата, които са решаващият двигател за растеж на Richemont. Въпреки това рентабилността в този бизнес се е сви поради разходите на Richemont за стимулиране на маркетинга и обновяване на магазините.
Печалбата от швейцарски часовници намалява, тъй като Richemont става по-избирателен в това кой да продава продуктите на марката в опит да избегне натрупването на инвентар при търговците.
Акциите на Richemont са поскъпнали с 29% тази година, докато тези на конкурента му LVMH – с 56%.