Capri Holdings не оправда очакванията на анализаторите от Wall Street за тримесечната си печалба, тъй като протестите в Хонконг и враждебната реакция на китайските потребители към „некоректно щампирана“ тениска навредиха на продажбите на нейната марка Versace.
Базираната в Милано модна марка се сблъска с обществено неодобрение в Китай заради тениска, чийто надпис оставя впечатлението, че контролираните от Китай Хонконг и Макао са самостоятелни държави, съобщава Ройтерс.
Поради това Versace загуби и първия си посланик на марката в Азия, китайската актриса Ян Ми, която прекрати своя договор с компанията.
Луксозните брандове разчитат на Хонконг като магнит за пътешествениците и купувачите в Азия, а продължаващите вече няколко месеца продемократични протести принудиха някои търговци на дребно да затворят обектите си.
Versace заяви, че продажбите на компанията са без промяна в сравнение със същия период година по-рано.
Capri обяви, че очаква приходи за третото тримесечие от 1,53 млрд. долара, което е под средната оценка на анализаторите от 1,60 млрд. долара.
Коригираната нетна печалба е спаднала със 7,8% до 177 млн. долара, или 1,16 долара на акция, през второто тримесечие спрямо година по-рано, като не оправдава очакванията на анализаторите за 1,24 долара на акция.
Общите приходи са нараснали с 15,1% до 1,44 млрд. долара в съответствие с оценките на анализаторите, сочат данни на IBES от Refinitiv.