Ако някога сте пътували до Китай, вероятно знаете, че плащането с карта може да бъде много трудно, когато сте турист.
WeChat Pay и Alipay са два от най-популярните мобилни методи за разплащане в Китай и повечето от местните жители плащат чрез тези платформи, използвайки баркодове на своите телефони, известни като QR кодове.
На малко места в Китай приемат чужди карти като Visa или Mastercard, а туристите нямат много възможности, освен да използват пари в брой, но всичко това предстои да се промени.
Китайският технологичен гигант Tencent оперира със системи за разплащане с QR код чрез приложението WeChat Pay, докато филиалът на Alibaba Ant Financial управлява платформата Alipay.
Преди това потребителите не можеха да използват двете платформи за цифрови плащания, ако не разполагаха с китайска банкова сметка, съобщават от CNBC.
Но във вторник Ant Financial обяви, че пуска версия на приложението Alipay, който ще работи с международни дебитни или кредитни карти. След като изтеглят на своя телефон приложението Alipay за Android или iOS, потребителите трябва да се регистрират за международната версия на приложението с мобилния номер, който използват в чужбина.
След това потребителите могат да заредят с пари предплатена виртуална карта и да започнат да използват Alipay в Китай. Ant Financial заяви, че Alipay ще поддържа картите Visa, Mastercard, JCB за Япония и Diners Club за Сингапур.
От своя страна във вторник Tencent също заяви, че ще осигури поддръжка за тези карти, както и за American Express, с приложението WeChat Pay.
Visa публикува в Twitter отговор на новината на Tencent: „Това партньорство означава, че ще работим за среда, в която притежателите на карти Visa ще могат да използват своята карта в Китай на милионите места, където се приема WeChat Pay, вместо да се налага да разчитат на пари в брой.“
Милиони хора посещават Китай всяка година. През 2018 г. в Китай е имало общо 141 млн. посетители, което е с 1,2% повече от година по-рано.
За първи път WeChat Pay и Alipay ще бъдат достъпни за международни потребители.
Досега и двете компании се фокусираха върху това да накарат търговците в чужбина да приемат техните методи на плащане, за да могат китайските туристи да се разплащат по този начин, когато отиват на почивка. И двете компании не са пуснали версии на своите приложения за потребители, базирани извън континентален Китай и Хонконг.