Adidas надвиши очакванията на анализаторите относно печалбата, тъй като продажбите в САЩ се повишиха след месеци на неприятности, свързани със спънки във веригата за доставки там.
Неутралните откъм валута продажби нараснаха с 6% през третото тримесечие. Общите приходи достигнаха 6,4 млрд. евро (7,1 млрд. долара), което значително надвишава средната оценка.
Оперативната печалба се оценява на 897 млн. евро, съобщават от Bloomberg.
Европейският пазар също изглежда по-обещаващ. Продажбите там се върнаха към растеж, като се увеличават с 3,2%.
Adidas се надява родният пазар отново да се превърне в двигател на бизнеса, подпомогнат и от предстоящото Европейското първенство по футбол през следващото лято.
Инвеститорите искат да знаят дали Adidas е решил напълно проблемите с доставките в Северна Америка. Продажбите в региона се повишиха с 16%.
Макар през август главният изпълнителен директор Каспър Рорстед да омаловажи заплахата от митата, наложени от САЩ и Китай, той ще ревизира тези свои възгледи, особено след като главният изпълнителен директор на конкурентата компания Puma заяви през октомври, че подобни мерки засягат доходите.
Акциите на базираната в Херцогенаурах, Германия компания са поскъпнали с над 50% през тази година, като тя e на път да отбележи ръст в годишната си печалба за пета поредна година.