IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Създателят на Angry Birds използва машинно самообучение за разработване на игри

Инвеститорите се притесняват от зависимостта на Rovio от играта, която наближава десетия си рожден ден

10:25 | 06.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Производителят на Angry Birds, Rovio Entertainment, бере плодовете на петгодишно машинно самообучение (технология с изкуствен интелект, който с натрупването на данни започва да се самообучава), за да разработи индивидуално съобразени игри до 2022 г. в опит да промени бъдещето си.

„Ние наистина вярваме, че можем да стигнем до постигането на индивидуализирано преживяване за нашите играчи с помощта на машинно обучение“, каза главният изпълнителен директор Кати Леворанта в интервю в Хелзинки в понеделник, цитирано от Bloomberg.

През септември акциите на Rovio поевтиняха, след като компанията разкри, че  няма да достигне годишните си цели за печалба. Акциите сега се търгуват с 65% под стойността, обявена по време на първичното публично предлагане на компанията. Инвеститорите се притесняват от зависимостта на Rovio от темата Angry Birds, която наближава десетия си рожден ден.

Rovio вече използва алгоритми, за да проектира нови нива за своите игри, гарантирайки, че потребителите остават ангажирани и същевременно предвижда кои от тях вероятно ще спрат да играят определена игра.

„Вече използваме машинното самообучение при разработването на игри, а също и при операции на живо, по отношение на балансирането и създаването на нивата“, каза Леворанта.

Част от жизнения цикъл на мобилната игра са операциите на живо, при които се добавят нови функции и събития, което се харесва на играчите. Придобиването на потребители - или маркетинга - е често скъпо начинание, в което игралните компании участват, за да изпъкнат на претъпкания пазар, а машинното обучение може да им помогне да предскажат кога и къде да инвестират. През третото тримесечие Rovio похарчи повече за придобиване на потребители, отколкото е генерирала от брутни резервации на най-голямата си игра - Angry Birds 2.

Когато операциите на живо са успешни, хората продължават да играят играта месец след месец, както в случая с Angry Birds 2. Продължението на известната игра е стартирало през юли 2015 г. и оттогава е прекарало 52 месеца сред 100-те топ игри на iPhone в САЩ. Тази игра все още е най-големият източник на доходи за Rovio.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още