Pandora намали прогнозата си за органичен растеж и предупреди инвеститорите, че тази година ще достигне само долния край на очаквания диапазон на оперативната печалба, тъй като програмата за разчистване на инвентара, която компанията е предприела, оказва влияние върху резултатите.
Въпреки че базираният в Копенхаген производител на бижута спазва насоките си за 2019 г., той намали своята прогноза за маржа на печалбата от 28% до диапазон от 26-27%, според изявление, направено от компанията във вторник.
В същото време Pandora заяви, че засилва усилията си за намаляване на разходите. Компанията наблюдава отрицателен органичен растеж в диапазона от 7-9%, съобщава Bloomberg.
„Продължаваме да вярваме, че през четвъртото тримесечие ще наблюдаваме подобрение, макар че точната величина очевидно е обект на несигурност“, казва главният изпълнителен директор Александър Лацик. „Финансовите резултати от третото тримесечие бяха белязани от нашето преднамерено търговско нулиране и ние ще продължим да вземаме всички необходими решения в подкрепа на дългосрочното здраве на Pandora“, допълва той.
Pandora представи план за намаляване на разходите и се опитва да съживи интереса към своите талисмани и гривни, като промени своя бранд и опрости продуктовата си гама. Базираната в Копенхаген компания заяви, че органичният растеж за третото тримесечие е отрицателен поради промяна в условията на плащане в Италия, както и заради продължаващото разчистване на инвентара чрез намаляване на застоялите стоки.
„Разчистването струва пари“, казва в забележка Пер Ханцен, инвестиционен икономист от Nordnet.
От Pandora споменават също, че положителният ефект за продажбите от отварянето на нови магазини е по-нисък от очакваното.
Лацик, чийто предшественик беше уволнен миналата година, е превърнал разчистването на инвентара в основна цел. Той е на път да постигне почти 30% ръст на цената на акциите през 2019 г., което би сложило край на две години загуби на фондовата борса за Pandora. Стойността на компанията, обаче, все още е само на около една трета от пиковото равнище, достигнато през 2016 г.. Сегашната й пазарна капитализация е около 34 млрд. датски крони (около 4,5 млрд. евро).