IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Може ли един снежен уикенд да застраши продажбите по време на празничния сезон?

Mastercard очаква най-натоварените дни за пазаруване по празниците да бъдат Черния петък, следван от 21 декември, 14 декември, 20 декември, 7 и 13 декември

20:20 | 04.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Изглежда, че разходите за покупки по време на празничния сезон тази година няма да бъдат толкова стабилни в сравнение с миналогодишните, а един снежен декемврийски уикенд би могъл още повече да влоши нещата за търговците на дребно.

Според проучването Mastercard SpendingPulse, което измерва потребителските разходи за всички видове плащания, включително парични средства в брой и чекове, продажбите на дребно в САЩ, с изключение на автомобилите, ще нараснат с 3,1% от 1 ноември до 24 декември. Това е в сравнение с ръста от 5,1% за същия период на 2018 г.

Освен това през тази година има шест дни по-малко между Деня на благодарността и Коледа в сравнение с миналата. Това е всъщност възможно най-краткият празничен сезон.

Walmart и Target заявиха, че се се подготвили за тази особеност в календара, като започнаха да предлагат промоционални оферти по-рано от всякога и отделят повече пари за заплатите на персонала в магазините, съобщават от CNBC.

"Мисля, че това, което ще получите, е малко по-голямо напрежение през уикендите между Деня на благодарността и Коледа", заяви в интервю за CNBC Стив Садов, старши съветник за Mastercard и бивш изпълнителен директор и председател на Saks. Според него евентуалните лоши метереологични условия също биха допринесли за това.

Други проучвания дават малко по-оптимистични прогнози за продажбите по празниците.

Според проучване на Националната федерация за търговия на дребно в САЩ продажбите на дребно на промоционални цени ще нараснат между 3,8% и 4,2% тази година, изключвайки стоки като автомобилите и бензина, както и продажбите в ресторантите. Консултантската фирма Coresight Research предвижда 4% увеличение на продажбите на дребно в САЩ през ноември и декември.

Друга тенденция, която може да повлияе на продажбите през празничния сезон през тази година, е фактът, че потребителите харчат повече за преживявания, а не за облекло, според Mastercard.

Компанията очаква най-натоварените дни за пазаруване по празниците да бъдат Черния петък, следван от 21 декември, 14 декември, 20 декември, 7 и 13 декември.

И въпреки че продължаващата търговска война между САЩ и Китай представлява известен риск за търговците на дребно преди празниците, заплашвайки веригите за доставки в чужбина, Садов добави, че не очаква това да нанесе удар на продажбите през 2019 г. „Ако има въздействие, ще го видите през 2020 г. “, каза още той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още