Печалбата на Ryanair Holdings през второто тримесечие нарасна с 8% в резултат на увеличение на приходите от екстри като приоритетно качване и резервирани места, компенсирайки по-ниските тарифи и забраната да се извършват полети с Boeing 737 Max.
Нетната печалба се е увеличила до 910 млн. евро (1 млрд. долара) от 841 млн. евро година по-рано, се казва в изявление в понеделник на най-големия нискотарифен самолетен превозвач в Европа, цитирано от Bloomberg. Анализаторите прогнозираха печалба от 823 млн. евро.
Ryanair промени целогодишните си очаквания за печалбата, като в момента те са в диапазона между 800 млн. евро и 900 млн. евро, в сравнение с досегашния диапазон от 750 млн. до 950 млн. евро. Това се основава на очакванията за „малко по-добра тарифна среда в сравнение с миналата зима.“ За фискалната 2019 г. компанията отчете печалба от 948 млн. евро.
Превозвачът заяви, че не очаква подобрената версия на Boeing 737 Max да е готова до март или април. Boeing се бори да върне модела обратно в експлоатация след две фатални катастрофи в края на 2018 г. и началото на 2019 г. От Rayanair предполагаха, че самолетите могат да пристигнат през януари или февруари, но срокът се удължава. До лятото само 20 самолета ще бъдат в експлоатация вместо планираните 58.
Ryanair планира да продължи със закриването на базата и съкращаването на работни места, за да компенсира по-ниския от очакваното растеж на капацитета и липсата на горивна ефективност от Max. Главният финансов директор Нийл Сорахан заяви, че "вратата е отворена" за разговори с пилотите от Обединеното кралство, след като стачката в началото на тази година оказа ограничено въздействие върху операциите. Той каза, че условията на труд са по-добри от тези, които се предлагат на екипажите на конкурентните превозвачи.
Несигурността около Brexit означава, че британският пазар, най-големият за Ryanair, изисква „много стимулиране“, тъй като хората не са склонни да харчат пари, каза още Сорахан.
Цената на акциите на Ryanair е нараснала с 15% през тази година, след като отчете спад от близо 30% през 2018 г., когато превозвачът беше разтърсен от удари върху цялата си мрежа.