Швейцарската компания Nestle обмисля възможността да продаде две китайски марки от своето портфолио след години опити да ги направи по-успешни, споделят източници, пожелали анонимност.
Компанията преразглежда собствеността си върху Hsu Fu Chi, местна марка сладкарски изделия, и Yinlu, известна с готовата китайска каша, според същите източници, цитирани от Bloomberg.
Хранителният гигант ще търси повече от 1 млрд. долара за контролните си участия в двете компании.
Nestle придоби и двете компании през 2011 г. в стремежа си да задоволи нарастващото търсене в Китай, само за да се сблъска с бавен растеж няколко години по-късно. Откакто стана главен изпълнителен директор през 2017 г., Марк Шнайдер започна да пресява портфолиото на швейцарската компания, изхвърляйки активи като американски марки шоколад, бизнес с продукти за кожата и отдел за животозастраховане за около 15 млрд. долара.
Nestle, която произвежда кафе Nespresso и детската храна Gerber, направи почти две дузини продажби на активи под ръководството на Шнайдер.
Не са взети окончателни решения и не е сигурно дали обсъжданията ще доведат до сделка, споделят още източниците. Говорител на Nestle отказа коментар. Mergermarket съобщи по-рано, че Nestle провежда стратегически преглед на бизнеса на Yinlu, позовавайки се на пожелалите анонимност източници.
Цената на акциите на Nestle се повиши с 0,4% в Швейцария във вторник.
Yinlu има продажби от около 1 млрд. швейцарски франка (1 млрд. долара), заяви Nestle по-рано този месец. Около две трети от бизнеса се състои от местни продукти като фъстъчено мляко и каша, чиито продажби са били „разочароващи", заяви тогава изпълнителният директор. Останалото е от инстантно кафе, чиито продажби вървят по-добре.
„Ние работим много, много усърдно за справяне с тази ситуация,“ каза Шнайдер по време на разговор с анализатори на 17 октомври. Той многократно е казвал, че Nestle ще продава нестратегически предприятия, ако не е възможно да подобри дейността им.
Hsu Fu Chi – марката, която произвежда сладкарски изделия и закуски, вероятно генерира годишен приход от около 700 млн. франка, според анализатора от Vontobel Жан-Филип Бертши. Nestle се опита да подобри опаковката на шоколадови бонбони на Hsu Fu Chi и добави в порфолиото си закуски, богати на хранителни вещества, за да се хареса на ориентираните към по-здравословно хранене потребители от поколението Y (родените между 80-те години и средата на 90-те години на 20-ти век).