Тази година търговците на дребно няма да обвиняват времето, а по-краткия празничен сезон, ако резултатите по време на празничното пазаруване не са задоволителни.
Денят на благодарността се пада на последната възможна дата, което означава, че до Коледа има само 26 дни за пазаруване. За сравнение миналата година тези дни са били 32.
Това предизвиква паника в някои компании. Производителят на играчки Hasbro Inc. уведоми инвеститорите, че обединява усилията си с магазини, за да засили търсенето в „сезона на празниците, който има шест дни по-малко за пазаруване в сравнение с миналата година“.
Dollar Tree предупреждава акционерите още през март, че по-краткият с шест дни празничен период ще се отрази негативно на продажбите в края на годината. Но според анализаторите това е просто удобно извинение, което инвеститорите вероятно ще пренебрегнат, съобщава Bloomberg.
Въпреки че някога празничното пазаруване се е случвало между Черния петък и Бъдни вечер, всяка година магазините започват с промоциите все по-рано, включително и за Хелоуин. Според прогнозите потребителите ще похарчат повече по време на този празничен период, без значение кога е Денят на благодарността.
„Причината някои търговци да се придържат към това е, че в стари времена, т.е. много преди интернет, дори преди телевизионните реклами, традиционното коледно пазаруване е започвало на следващия ден след Деня на благодарността“, заявява Крейг Джонсън, президент на Customer Growth Partners LLC. „Разбира се, интернет и възможността за пазаруване денонощно направиха тези разбирания остарели“, допълва той.
Всъщност по-късното празнуване около Деня на благодарността може да означава по-концентрирани разходи през декември. Според проучване на Deloitte близо 70% от купувачите планират да харчат през първата половина на декември спрямо едва 53% през миналата година, когато мнозина са започнали да купуват подаръци по-рано.
„Статистически сезонът на празничните пазарувания е ноември и декември и, ако не се лъжа, това означава 61 дни всяка година“, казва Джонсън. Така че, когато търговците на дребно говорят за по-къс празничен период, "те го използват като извинение."
По-късият празничен сезон може да доведе до по-голямо струпване на хора в магазините през декември. Стив Братспис, главен търговски директор на Walmart в САЩ, прогнозира, че съкратеният календар ще добави „интензивност в магазините. ”
За да насърчи купувачите да стартират по-рано тази година, Walmart съобщи, че започва с някои сезонни онлайн промоции на 25 октомври.