IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Nike избра специалист по технологии за своя нов изпълнителен директор?

Джон Донахю разбира от технологии, а това е областта, в която Nike инвестира сериозно

22:03 | 23.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

На 13 януари Марк Паркър, който е начело на Nike от 2006 г., ще освободи длъжността изпълнителен директор на най-голямата спортна марка в света. Постът ще заеме Джон Донахю, дългогодишен ръководител в областта на технологиите за марката, чието резюме не предполага визионерска визия по отношение на изработването на обувки.

Но бордът на директорите на Nike очевидно се нуждае от човек с неговия опит, тъй като брандът се подготвя за бъдеще, фокусирано върху електронната търговия и директните продажби към клиенти, които се осъществяват предимно онлайн, съобщават от Quartz.

Понастоящем Донахю е изпълнителен директор на Service Now, доставчик на облачни изчислителни услуги за глобален бизнес. Преди това той е бил главен изпълнителен директор на eBay от 2008 до 2015 г., а също така е бил главен изпълнителен директор и управляващ директор на консултантската служба за управление Bain & Co. Той е в борда на Nike от 2014 г.

Донахю може би не изглежда като най-очевидният избор за наследник на Паркър, който стартира в компанията като дизайнер на обувки и има задълбочени познания и опит в изработването маратонки.

Донахю разбира от технологии, а това е областта, в която Nike инвестира сериозно. Миналата година компанията придобива фирмата за анализиране на данни Zodiac. Тази година тя купува Celect, компания, специализирана в прогнозния анализ. Това е част от стратегията на Nike да използва клиентските данни, за да установят по-личен контакт с потребителите като цяло.

Инвестициите са част от отговора на Nike на големите сътресения в начина, по който потребителите пазаруват. Индустрията на дребно се бори с падащия трафик и затварянето на физически магазини. През 2017 г. Nike обяви намерението си да съсредоточи бизнеса си на едро върху много по-малка група търговци на дребно. В същото време компанията увеличава броя на директните си продажби към клиенти и по-специално онлайн продажбите, осъществени чрез фирмения сайт и чрез приложения като SNKRS и Nike App.

Съобщението идва малко след разкритието, че Паркър е знаел за Алберто Салазар, треньор, поддържан от Nike, който е  експериментирал с лекарства за повишаване на производителността на атлети. Съществуват предположения за експеримент, който се е провел в лаборатория в централата на Nike в Орегон. Миналата година група бивши служители на Nike също заведоха дело срещу компанията за дискриминация между половете, което доведе до сътресения в ръководството, включително напускането на Тревър Едуардс, президент на марката на Nike и предполагаем наследник на Паркър.

В новата си управленска структура Паркър ще остане с компанията като изпълнителен председател. От Nike заявиха, че той ще работи в тясно сътрудничество с висшето ръководство и с Донахю.

Новината вероятно ще изненада мнозина, защото се случва съвсем скоро след голяма промяна в изпълнителното ръководство на един от конкурентите на Nike. Във вторник Under Armour обяви, че Кевин Планк, неговият основател и дългогодишен изпълнителен директор, ще отстъпи от позицията си през януари. Той предава ежедневните отговорности на Патрик Фриск, който понастоящем е главен оперативен директор, за да работи по-тясно върху продуктите и маркетинга на Under Armour като бранд мениджър.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още