В изненадващо съобщение Кевин Планк, който основава компанията за спортни стоки Under Armour през 1996 г., докато все още е в колежа, обяви, че се оттегля от поста на изпълнителен директор. Той ще бъде заменен от главния оперативен директор Патрик Фриск от 1 януари 2020. Фриск ще се присъедини към борда на директорите, докато Планк ще преминe към позицията на изпълнителен председател и бранд мениджър.
"Патрик е подходящият човек, който ще бъде следващият изпълнителен директор на Under Armour", казва 47-годишният Планк в изявление, цитиран от CNBC.
Акциите на Under Armour се търгуват с ръст от близо 5,6% минути след 20 ч. българско време във вторник.
Фриск се присъедини към Under Armour през юли 2017 г. от позицията си на изпълнителен директор на Aldo Group. Там той е работил под ръководството на легендарния основател Алдо Бенсадун. Преди това Фриск е заемал различни ръководни позиции във VF Corp.
Той има ключова роля в тригодишния план за трансформация на базираната в Балтимор компания. С негова помощ тя регистрира постижения като оптимизиране на веригата за доставки и определяне на целевия клиент.
Голяма част от усилията на Фриск са насочени към съживяването на марката в Северна Америка. Там компанията все още не е възстановила растежа си.
Приходите от Северна Америка са паднали с 3,2% през второто фискално тримесечие. Компанията прогнозира „лек спад" в продажбите в региона за 2019 г. Преди това компанията е очаквала продажбите в Северна Америка да бъдат „сравнително без промяна".
„Възможността, която ни предстои, е невероятна“, казва Фриск в съобщението. „Докато целият ни глобален екип продължава да се стреми към трансформацията ни, аз имам честта да водя тази страхотна марка към реализирането на пълния й потенциал“, допълни той.
Планк е разпознаваемо лице на марката и често се появява на събития със спортисти, които са рекламни лица на Under Armour, или заедно с други изявени ръководители като Ричард Брансън - като част от партньорството на компанията с Virgin Galactic от миналата седмица.
Тъй като Планк ще извършва дейността на изпълнителен председател, а също и бранд мениджър на марката, той вероятно ще остане много ангажиран с посоката на развитие на компанията, оставяйки ежедневните оперативни подробности на Фриск.
Към момента на затваряне на борсата в понеделник, акциите на Under Armour поскъпват с близо 14% през тази година. Компанията има пазарна стойност от 9,1 млрд. долара. За сравнение акциите на конкурентната марка Lululemon, кяито имат пазарна стойност от 26,7 млрд. долара, поскъпват с близо 69%, докато Nike, оценена на 150,2 млрд. долара, е прибавила към стойността на книжата си близо 30%.