С нарастването на популярността на онлайн пазаруването кибер понеделникът надминава черния петък по популярност като предпочитан ден за купуване на стоки и услуги с отстъпка през празничния сезон. Това се отнася за всички възрастови групи, показват резултатите от ново проучване на Deloitte.
Данните сочат, че общо 53% от хората ще разчитат на намаленията по време на кибер понеделника, докато едва 44% - на промоциите на Черния петък тази година, съобщава CNBC.
Потребителите от поколението Z ще се възползват в най-голяма степен от предложенията по врема на кибер понеделника - 65% от тях, според проучването. Общо 61% от потребителите от поколението Y също ще пазаруват тогава, следвани от 49% от потребителите от поколението X, 47% от поколението на т. нар. бейби бумъри и 44% от по-възрастните хора.
За сравнение, черният петък вълнува 58% от поколението Z, 54% от поколението Y, 39% от поколението X, 37% от поколението на бейби бумърите и 34% от останалите от възрастовата група 65-70+.
Консултантската компания е анкетирала онлайн 41 010 потребители между 6 и 13 септември за целите на проучването.
„Видяхме, че тенденцията се засилва през последните пет години“, коментира Род Сайдс, заместник-председател на Deloitte в областта на търговията на дребно и дистрибуцията в САЩ, в интервю пред CNBC.
Той също така отбелязва, че 70% от потребителите на смартфони споделят, че ще използват телефоните си, за да си купят нещо през празничния сезон, което допринася за успеха на кибер понеделника.
През септември Deloitte заявява, че очаква продажбите на дребно през 2019 г. да се увеличат с 4,5% до 5%, надхвърляйки 1,1 трилиона долара.
Deloitte също така прогнозира дигиталните продажби на търговците на дребно да бъдат стабилни, като ще възлязат на между 144 млрд. и 149 млрд. долара. Очаква се продажбите при електронната търговия да нараснат между 14% и 18%, което би било по-добър резултат от ръста от 11,2% през 2018 г.
В друго проучване Deloitte заявява, че се очаква купувачите да изразходват средно по 1 496 долара на домакинство през този празничен сезон. По-голямата част от тези разходи, или 596 долара, потребителите са склонни да дадат за преживявания като пътувания или вечеря навън. Това отбелязва леко понижение в осреднената сума от 611 долара на домакинство, които са похарчени за преживявания през 2018 г.
Deloitte установява, че потребителите като цяло очакват да изразходват 59% от своя бюджет за преживявания през 2019 г онлайн, а 36% ще го похарчат във физически магазини.
Същевременно данните показват, че купувачите не планират да използват някои от по-нестандартните услугите за доставка, които компаниите предлагат. Почти две трети от анкетираните хора казват, че ще използват стандартна опция за доставка, 36%ще изберат доставка на следващия ден, а 34% планират да купят нещо онлайн и да го вземат от магазин. Само 17% казват, че ще очакват експресна доставка в същия ден.