Disney се превърна в бокс офис магнат в последните пет години, като постави, а след това разби собствените си рекорди във филмовата индустрия и то не веднъж. Очевидно компанията планира да направи същото и тази година, коментира CNBC.
Въпреки че филмовата индустрия като цяло се бори да достигне миналогодишния рекорд за приходи от продадени билети (11,9 млрд. долара), Disney вече надмина предишните си постижения за приходи от продажби и се насочва към подобряване на личния си рекорд на вътрешния си пазар.
Досега през 2019 г. филмите на Disney са генерирали 8,1 млрд. долара от продажбата на билети, изпреварвайки предишния рекорд от 7,6 млрд. долара глобално.
На вътрешния пазар през 2018 г. Disney събра 3,09 млрд. долара от билети. От януари до септември, първите три тримесечия на годината, компанията генерира 2,7 млрд. долара приходи, а тепърва предстоят премиерите на „Замръзналото кралство 2“, „Господарка на злото 2“ и „Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър“.
От началото на годината Disney е допринесла за 33,4% от американския боксофис, сочат данни на Comscore. Като се добави и наскоро придобитата Fox, Disney държи около 40% от брутния боксофис.
Разбира се, за трите месеца до края на годината тези данни ще се променят. Пол Дергарабедиян, медиен анализатор в Comscore, очаква Disney да запази поне 30% до края на 2019 г.
За сравнение Disney отговаря за 26,3% от всички приходи от продажби на билети в САЩ през 2018 г.
Освен това Disney държи пет от шестте топ места в списъка на най-касовите филми за 2019 г. - „Отмъстителите: Краят“, „Цар Лъв, „Играта на играчките 4“ , „Капитан Марвел“ и „Аладин“. Те са продали билети за над 1 млрд. долара по целия свят.