Nestle планира да предложи програма за обратно изкупуване на акции за 20 млрд. долара на акционерите си до 2022 г.
Компанията изразява афинитет към придобивания, за да помогне на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер да поддържа по-бърз растеж и по-добри печалби.
След продажбата на своето подразделение за грижа за кожата на стойност 10 млрд. долара по-рано този месец швейцарският хранителен гигант заяви в четвъртък, че ще започне нова програма за обратно изкупуване на акции през януари и може да я допълни с плащания на дивиденти през следващите три години. Размерът им зависи от пазарните условия и дали компанията е направила големи поглъщания.
Марк Шнайдер приключва третата си година начело на хранителния гигант, като при управлението му пазарната стойност на Nestle се е увеличила с почти 80 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Производителят на Nescafe и десертите KitKat е купил повече от 20 компании под ръководството на изпълнителния директор.
Освен това Шнайдер е съдействал за откриването на около 4000 работни места, участващи в доставката на замразена храна в САЩ, и е помогнал на компанията да спести 1,9 млрд франка (1,9 млрд. долара) през тази година.
Nestle съобщи още, че засилва вниманието си към сливанията и придобиванията, като създава ново звено, ръководено от Санджай Бадахур, което да търси възможности за растеж и придобивания.
Nestle отчете ръст от 3,7% на продажбите за деветте месеца от началото на годината, като той е подпомогнат от продукти като кафе с марка Starbucks и кафе машини Nespresso.
Компанията заяви, че би предпочела да инвестира в разширяване на основния си бизнес и може да намали целта от 20 млрд. франка, ако в следващите години се извършат значителни придобивания.
Идеята на програмата за обратно изкупуване на акциите идва в момент, когато книжата на Nestle са на рекордни нива, а размерът надвишава оценката на анализатора от MainFirst Ален Оберхубер от 12 милиарда франка.
Компанията също така заяви, че преструктурира своето подразделение за бутилирана вода, което вече няма да работи като отделен бизнес.
Силното търсене на кафе и храна за домашни любимци в САЩ стимулира продажбите. Капсулите с марка Starbucks, които бяха пуснати в продажба през февруари, повлияха положително на бизнеса с кафе на Nestle.
Водата все още е слабо звено, като обемът намалява, тъй като местните марки се стремят към растеж, борейки се да спечелят дял на фона на силна конкуренция.