Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard започва фискалната си година със слабо представяне, отчитайки, че търсенето на коняк в Китай намалява драстично в сравнение с високите нива от миналата година по същото време.
Забавянето в Азия контрастира на силните резултати от миналата седмица на конкурентния производител на спиртни напитки LVMH, чието портфолио включва марки като водка Belvedere и шампанско Moet&Chandon.
Продажбите на втория по големина дестилатор в света нарастват с 1,3% на органична база през първото тримесечие на фона на очакваните от анализаторите 3,1%.
В Китай продажбите нарастват с 6% - много по-бавен темп от ръста с 27% година по-рано, съобщават от Bloomberg.
Pernod Ricard потвърди прогнозата си за растежа на печалбите, който тази година ще се забави между 5% и 7% спрямо най-бързия си темп за последните седем години.
На американския пазар, който е ключов за компанията, растежът достигна 6%.
В Щатите Pernod Ricard се бори със заплахата от нововъведените мита върху популярните си марки ирландско уиски Jameson и Glenlivet Scotch.
През последните години компанията добавя към своя арсенал местни брандове бърбън, включително придобиването на Castle Brands за 223 милиона долара, обявено през август.
Акциите на Pernod Ricard са поскъпнали с 16% през тази година.