Хартиените касови бележки няма да умрат, въпреки че светът прави бърз преход към дигитализация, пише Bloomberg.
Допитване сред потребители в САЩ от компания, свързана с хартиената индустрия, установи, че над 75% от купувачите отвъд океана предпочитат да си тръгват от магазина с хартиена касова бележка вместо да чакат копие по имейл.
„Потребителите предпочитат и се доверяват на хартията и има много реално безпокойство за сигурността на данните, което трябва да бъде обмислено“, казва Грег Селфи, мениджър в групата Choose Paper (Изберете хартията – бел. ред.), която била създадена миналия месец, за да подкрепя хартията пред дигиталните услуги, след като хартиените касови бележки бяха взети на мушка от екоактивисти.
Американските клиенти са най-големите поддръжници на хартията със 71%, следвани от британците с 69%, канадците с 64% и германците с 61%, установило допитването. Преди една година отделно проучване на YouGov Omnibus стигна до извода, че 68 на сто от потребителите предпочитат физически касови бележки, а 19 на сто избират дигитално копие.
Choose Paper твърди, че хартиените касови бележки не водят до изчезване на гори, което е ключов аргумент за възприемането на изпращаните по имейл копия. Активистката организация Green America, която е основана преди четири десетилетия във Вашингтон, настоява американските търговци на дребно да се откажат от хартията, като се позовава на загубата на дървета.
Тази година Калифорния предприе законодателни усилия за забрана на хартиените касови бележки, освен ако клиентите не си поискат изрично такива. Ресторанти и търговци на дребно се противопоставиха на законопроекта, който не беше приет през август.
Green America настоява близо 30 търговци на дребно да възприемат електронните касови бележки, въпреки че в момента такива издават само Best Buy, Apple и Ben & Jerry‘s.
Базираната в Чикаго компания на Селфи, която е обединила усилията си с асоциацията в областта на хартиената и графичната индустрия Two Sides North America, съсредоточава вниманието си върху заплахата от кражба на самоличността при изпращаните по имейл касови бележки.
„Изследването ни показва, че повечето хора не искат дигитални касови бележки. Има риск изборът на клиентите да бъде отнет“, казва Селфи.
Допитване на компанията Toluna от тази година установи, че 70 на сто от американските потребители и 64% от канадците са притеснени, че предоставянето на лична информация на търговците на дребно като имейли и адреси ги излага на по-голяма опасност от хакване.
48 на сто от анкетираните 8900 души в Северна Америка и Европа заявили, че хартиените касови бележки са по-сигурни, а 23 на сто са на мнение, че електронните версии дават по-голяма сигурност. Мнозинството от участниците в анкетата заявили също, че хартията е по-практична за архивиране, осчетоводяване, при връщане на стоки и връщане на пари.
По данни на Green America за отпечатването на касови бележки са необходими над 3,3 млн. дървета и 9,1 млрд. галона вода всяка година и то генерира 2,1 млрд. кг парникови газове, равняващи се на 450 хил. коли на пътя.
Според Селфи необходимите центрове за данни за изпращането на касови бележки по имейл поглъщат ток. Генерираните вредни емисии от имейлите се равняват на годишното производство на 63 млн. коли. Процентът на касовите бележки в общите емисии не е известен.
Green America се противопоставя на хартиените касови бележки и заради факта, че почти всички са покрити с химикал, който според нея е вреден. Choose Paper твърди, че той не оказва влияние върху човешкото здраве.
преди 5 години Повече от ясно е, че хартиените касови бележки не водят до изчезването на гори. Хартията е възобновяем ресурс. В Европа и Северна Америка горските насаждения дори се увеличават - садят се повече дървета отколкото се изсичат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар