IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

IPO-то на AB InBev насърчава глобалния пазар на IPO-та

Акциите на компанията записаха 7% ръст на стойността в началото на седмицата

09:52 | 30.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Азиатско-тихоокеанското звено на Anheuser-Busch InBev записа 7% ръст на цената на акциите в Хонконг при пазарния им дебют – добра новина за слабия пазар на първични публични предлагания и реабилитация за производителя на бира във втория му опит за азиатско листване, пише Bloomberg.

Budweiser Brewing Company набра 5 млрд. долара от продажбата на акции в долната част на ценовия диапазон в рамките на второто по големина първично публично предлагане след това на Uber Technologies. Това даде на звеното оценка от 45 млрд. долара, помагайки на компанията майка да намали своя огромен дълг и да положи основите за потенциални бъдещи придобивания.

Стойността на акциите се повиши до 28,90 хонконгски долара по време на търговията в Хонконг в понеделник, от 27 хонконгски долара - цената, на която бяха предложени. Бенчмаркът Hang Seng Index се повиши с 0,6 на сто.

"Наблюдавахме много силно търсене на нашите акции, когато направихме роудшоу за мениджъри“, коментира Ян Крапс, главен изпълнителен директор на Budweiser Brewing APAC по време на брифинг, даден днес в Хонконг. „Уверени сме, че имаме силна основа“.

Резултатите са добро развитие на иначе проблемното IPO на азиатския бизнес на най-голямата компания за бира в света. Budweiser Brewing първоначално очакваше да излезе на борсата в Хонконг като компания за 64 млрд. долара, но първичното публично предлагане беше отложено през юли заради по-слабото търсене.

Втори опит

AB InBev възроди идеята за IPO-то, след като продаде австралийските си операции на японската Asahi Group Holdings за около 11 млрд. долара. Това намали наполовина размера на азиатско-тихоокеанското предложение, като даде на инвеститорите един по-фокусиран дял в бързо развиващите се части на регионалния бизнес, с марки като Cass в Южна Корея и Harbin в Китай.

Резултатите от пазарния дебют на Budweiser могат да дадат известна надежда на глобалния пазар на първични публични предлагания тази година, който беше засегнат от волатилните пазари и геополитическите несигурности. Редица компании се отказаха от планираните си листвания в Хонконг, където продължават антиправителствените протести.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още