Компанията за спортни стоки Nike променя фокуса си, като купува стартъпи, които да ѝ помогнат с работата зад кулисите, пише CNBC.
Сега фирмата обяви, че е придобила базираната в Бостън компания за анализ на данни Celect. Това е най-новият подобен ход след серия от сделки, които имат за цел да помогнат на стратегията ѝ да достига директно до клиентите.
Финансовите параметри на сделката не са разкрити.
Чрез интегрирането на технологията на Celect в мобилните приложения и уебсайта на Nike, компанията ще може по-лесно да прогнозира какви стилове маратонки или спортни дрехи искат потребителите, когат ги искат и откъде искат да ги купят, коментира главният оперативен директор Ерик Спрънк.
“Целта ни е да служим по-персонализирано в мащаб”, обясни той. “Трябва да отговорим на търсенето. Нямаме шест месеца да го направим. Имаме 30 минути”.
Celect, която е базирана в Бостън и е основана през 2013 г., незабавно ще бъде интегрирана в глобалния екип по операциите на Nike, обясни компаният. Съоснователите на Celect ще продължат да работят, като преподаватели към Масачузетския технологичен институт и планират да консултират Nike, като част от сделката.
Nike е избрала да придобие Celect вместо “да прекара две или три години” в опити да разработи сама подобна платформа, посочва Спрънк. “Това е наистина трудна работа… прогнозирането на пазаруването на дребно и поведението на потребителите… Това придобиване ни позволява да ускорим значително нещата”.
И преди да купи Celect Nike беше във фаза за придобивания.
През 2016 г. тя купи Virgin MEGA, дигитално студио за дизайн, базирано в Ню Йорк и подкрепено от Virgin Group на Ричард Брансън. След това пре март миналата Nike обяви, че е купила фирмата за анализ на потребителски данни Zodiac, за да ускори “дигиталната си трансформация”, докато продажбите продължаваха да се насочват онлайн. През април пък обяви придобиването на компанията Invertex, която е базирана в Тел Авив, Израел.
Nike не разкрива колко е похарчила за всяка една от тези сделки.