Шведската Spotify Technology отчете по-високи приходи за второто тримесечие от очакваното, след като компанията за музикален стрийминг привлече повече плащащи абонати за премиум услугата ѝ, предава Ройтерс.
Spotify заяви, че вече има 108 млн. премиум абонати, с 30% повече спрямо година по-рано. Приходите от премиум абонати, които носят близо 90% от общите приходи, са нараснали с 1,50 млрд. евро през тримесечието.
Общият брой активни потребители месечно е достигнал 232 млн. души, над прогнозата за 228 млн.
Откакто пусна услугата си преди повече от десетилетие, Spotify успя да се справи със съпротивата на големите звукозаписни компании и някои ключови музикални изпълнители срещу опитите ѝ да трансформира начина, по който хората слушат музика.
Въпреки това тя все още се сблъсква със сериозна конкуренция от Apple и други играчи.
Приходите на Spotify са нараснали до 1,67 млрд. евро за трите месеца до 30 юни от 1,27 млрд. евро година по-рано. Така компанията надмина прогнозите за 1,64 млрд. евро според Refinitiv.
Приходите от реклами, които са по-малка част от общите приходи, са нараснали с 34 на сто до 165 млн. евро, благодарение на все по-голямото търсене на реклама в подскасти. Същевременно Spotify залага все повече на този сегмент чрез придобивания и разработка на оригинално съдържание.
По думите на компанията десетки милиони потребители вече слушат подкасти в стрийминг платформата всеки месец, а общата аудитория на подкастите е нараснала с над 50% през предходното тримесечие. От началото на годината тя се е увеличила почти два пъти.
През отчетния период Spotify сключи договор с компания за продуциране на развлекателно съдържание, като идеята е Барак и Мишел Обама да правят подкасти за шведския гигант. Въпросните предавания ще са достъпни единствено в стрийминг услугата, посочва Wall Street Journal.
Нетната загуба се е свила до 76 млн. евро, или 0,42 евро на акция, в сравнение с 394 млн. евро, или 2,20 евро на акция, година по-рано