Disney постави рекорд за най-доходоносна година за киностудио в историята и то още през юли, съобщава CNN.
Компанията е генерирала рекордните 7,67 млрд. долара в световния боксофис до момента. Това надхвърля предишния рекорд, който също беше поставен от Disney, когато достигна 7,61 млрд. долара в световния боксофис през 2016 г.
Компанията доминира боксофиса тази година благодарение на поредица от блокбъстъри като „Отмъстителите: Краят“ на Marvel Studios, който миналия уикенд надмина „Аватар“ като най-доходоносен филм историята.
Disney има три филма, които са генерирали над 1 млрд. долара в световния боксофис през 2019 г.: „Отмъстителите: Краят“, „Капитан Марвел“ и „Аладин“. Скоро компанията може да има пет филма, преминали заветния праг, тъй като „Играта на играчките“ 4 и „Цар Лъв“ вече са донесли приходи от над 900 млн. долара в цял свят.
Киностудиото има и петте най-доходоносни филма в американския боксофис тази година.
„Глобалната доминация на Disney е отражение на това какво се случва, когато имате някои от най-големите брандове в киното. Без да споменаваме маркетинговата мощ, така че съдържанието да стига последователно до ума на практически всеки един потенциален зрител по света “, коментира Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в компанията Comscor.
Рекордните цифри на Disney може да набъбнат още повече през второто полугодие на 2019 г.
Киностудиото има забележителни филми, чиито премиери ще се състоят през есента и зимата. Сред тях са „Господарка на злото 2" през октомври, “Замръзналото кралство“ 2 през ноември и последната глава от сагата „Междузвездни войни“ - „Възходът на Скайуокър“, през декември.
Disney няма да има много конкуренти в боксофиса до края на 2019 г., но второто полугодие ще бъде силно и за други студиа, прогнозира Дергарабедиан.
„Конкурентни студиа също ще предложат своите блокбастъри като „То: Част втора“ на Warner Bros през септември и „Джуманджи: Следващо ниво“ на Sony през декември“, допълва той.
„Тези филми и други като тях ще окажат своето въздействие върху аудиторията, която винаги търси различни видове съдържание в киносалоните“, казва Дергарабедиан.