Втората по големите пивоварна в света Heineken NV не успя да отговори на очакванията на анализаторите за печалбата за първата половина на годината, тъй като нарастващите разходи компенсират по-високите продажби, съобщава Ройтерс.
Холандската компания заяви, че относно цялата година ще успее да се възползва от ръста при продажбите, по-високите цени и смяната в предпочитанията на потребителите от по-евтина към по-скъпа бира.
Разходите на Heineken за периода януари-юни се покачват с 8,5%, основно заради бутилките и различните видове материали за съхранение на съдържанието.
За първата половин година обемът на продажбите на бира нараства във всички региони, с изключение на Европа, където бизнесът на Heineken е засегнат от лошото време и спада спрямо 2018 г., когато се проведе Световното първенство по футбол.
Оперативната печалба на компанията отчита ръст от 0,3% до 1,78 млрд. евро (1,98 млрд. долара) през първите шест месеца на 2019 г. По този показател Heineken не успява да оправдае очакванията на пазарните експерти за печалба в размер на 1,92 млрд. евро.
Компанията отчита силни продажби във Виетнам, вторият най-доходоносен пазар, където ръстът достига двуцифрено число.
Продажбите в Мексико, най-предпочитаният пазар за продукти на Heineken, се покачва с едноцифрено число, като подобна е тенденцията и в Бразилия, където компанията заема второ място сред пивоварните дружества.
Акциите на Heineken са поскъпнали с една трета от началото на годината до 104 евро в петък, като подобен ръст в цената на своите книжа отчита и Carlsberg. Световният лидер в пивоварната индустрия Anheuser-Busch InBev обаче отчита най-сериозно поскъпване на своите книжа от началото на годината.