IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spotify ще привлича потребители с леката версия на приложението си

Компанията възнамерява да осъществи експанзия на развиващите се пазари

13:40 | 09.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Spotify Technology пусна нова версия на своето приложение за музикален стрийминг за потребители на развиващи се пазари. Това усилие има за цел бизнесът ѝ да може да се разрасне извън силните ѝ региони като САЩ и Европа, предава Bloomberg.

Приложението Spotify Lite, което работи на телефони с Android, ще привлича потребителите, които имат планове с ограничени данни и по-слаб сигнал, особено в региони като Азия, Близкия изток, Африка и Латинска Америка, посочва компанията в изявление. Приложението беше пуснато на 36 пазара. Услугата, включваща реклами, ще бъде достъпна безплатно, а премиум версията ще се предлага на същата цена, като обичайната услуга на стрийминг платформата.

Компанията разчита на Spotify Lite за така нужния ѝ тласък на пазари с голям потенциал. Освен това стрийминг компанията трябва да увери инвеститорите в перспективите си за растеж, докато продължава да губи пари.

Книжата на компанията са понижили стойността си с 26% от върха им година по-рано.

Най-голямото предизвикателство остават средствата, които плаща за музикални прави, които „изяждат“ около 60% от приходите и е основна причина за загубата.

Това кара Spotify да търси други възможности за растеж, като подкастите например. Но това е един все още развиващ се бизнес, с 479,1 млн. долара приходи в САЩ през 2018 г. според Interactive Advertising Bureau. Около 62 млн. души в САЩ над 12-годишна възраст слушат подкасти всяка седмица, сочи докладът за 2019 г. на Edison Research и Triton Digital.

Spotify призова инвеститорите да повярват, че пазарът на аудио стрийминг все още е в зората си. Компанията разчита на Северна Америка и Европа, където се намират 65% от нейните потребители. Африка, Азия и Близкия изток носят едва 13% от потребителите на услугата.

Конкурентът YouTube вече пусна по-лека версия на своето приложение за развиващите се пазари и привлече милиони потребители в Югоизточна Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:44 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още