Nestle е започнала ексклузивни преговори за продажбата на бизнеса си с продукти за грижи за кожата на консорциум, оглавяван от EQT Partners. Стойността на сделката е 10,2 млрд. швейцарски франка (10,1 млрд. долара), съобщава Ройтерс. Това се случва в момент, когато компанията трансформира портфейла си в отговор на променящите се изисквания на потребителите.
Очаква се предложената трансакция с компанията за частни капиталови инвестиции EQT, подразделение на Държавния инвестиционен фонд на Абу Даби и PSP Investments, да бъде финализирана през второто полугодие на 2019 г., ако бъде одобрена от регулаторите, съобщи Nestle.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер обяви подразделението за грижи за кожата за продажба миналия септември, когато Nestle предприе мерки да се освободи от бизнеси със слабо представяне след години на забавяне на растежа, тъй като много клиенти предпочитат пресните храни пред пакетираните стоки.
Nestle беше критикувана и от компанията Third Point на инвеститора активист Даниел Льоб, който поиска по-бързи промени през юли. Оттогава американският хедж фонд генерира много добра възвръщаемост от дела си в Nestle, което накара Льоб да похвали представянето на Шнайдер тази година.
След съобщението за сделката цената на акциите на Nestle достигна исторически връх.
Очаква се подразделението за грижи за кожата на Nestle, което ще бъде ребрандирано на Galderma, да обяви печалба преди лихви, данъци и амортизации от приблизително 550 млн. швейцарски франка тази година и от над 600 млн. франка догодина, разкрива запознат източник. „EQT е съсредоточена върху качествени компании. Имаме много добри идеи как да превърнем Nestle Skin Health в перла и след това да получим възвръщаемост“, казва партньорът в EQT Маркус Бренеке, който е един от ръководителите на компанията за частни капиталови инвестиции.
„Ще подсилим борда на директорите на Galderma със съответните експерти в индустрията, така че всяко от трите бизнес подразделения да достигне пълния си потенциал. Някои лекарства по рецепта теоретично са блокбастъри с големи бизнес възможности“, допълва той.
Връщане към здравето
Анализаторът от ZKB Патрик Швендиман смята, че трансакцията ще генерира допълнителна печалба преди данъци от около 4 млрд. франка за Nestle въз основа на нетната стойност от 6,2 млрд. франка, която компанията даде на подразделението във финансовите си отчети за 2018 г.
Nestle ще съобщи как ще използва приходите и бъдещата капиталова структура след финализирането на сделката. Швендиман смята, че компанията не се намира под натиск да обяви ново обратно изкупуване на акции, тъй като настоящото продължава до края на годината.
Миналата година Nestle Skin Health (NSH), което продава продуктите за грижи за кожата Cetaphil и Proactiv, продукта за запълване на бръчки Restylane и дерматологични лекарства по рецепта, реализира приходи от продажби за 2,8 млрд. швейцарски франка.
Nestle създаде подразделението, чиято централа ще остане в Швейцария, през 2014 г., когато купи дела на L’Oreal в съвместното им дружество Galderma.
При предишния главен изпълнителен директор Пол Бълке продуктите за грижа за кожата бяха част от стремежа на Nestle към здравословни продукти, носещи по-голям растеж, които да компенсират забавянето в традиционния бизнес с хранителни продукти. Те обаче се представяха слабо, което доведе до еднократни разходи и преструктуриране.
Реорганизацията през последните две години и половина върна подразделението към двуцифрен растеж на продажбите през първото тримесечие на 2019 г.