Германската компанията за спортни стоки Adidas обяви, че нетната ѝ печалба за първото тримесечие на 2019 г. е нараснала със 17%, въпреки че ръстът на продажбите се забавя на пазарите в Северна Америка и Европа, съобщава CNBC.
Продажбите на дружеството през първите три месеца на годината се покачват с 4 на сто до 5,883 млрд. евро (6,57 млрд. долара), докато нетната печалба достига ниво от 632 млн. долара, което е над очакванията на анализаторите за продажби и печалба – съответно 5,8 млрд. долара и 567 млн. долара.
Adidas предупреди, че очаква проблемите при веригата на доставки да се отразят негативно върху ръста на продажбите през първата половина на годината, най-вече в Северна Америка, където през последните три години дружеството успя да удвои своя бизнес, отнемайки пазарен дял от своя конкурент Nike.
Акциите на компанията поскъпват с 6,63 на сто към 15:00 ч. българско време, след като пазарите реагираха на положителните резултати за тримесечието.
Главният изпълнителен дирекор на Adidas Каспер Рорстед заяви пред CNBC, че инвеститорите трябва да свикнат с „високите едноцифрени темпове на растеж“, определяйки 4-процентното темпо на растеж като „временно явление“.
По неговите думи в момента основният проблем пред компанията е свързана с проблемите при доставките.
„Намираме се в ситуация, при която търсенето е по-голямо от предлагането. Трябва да се справим с това по-добре“, посочи още Рорстед.
Според него продажбите в Европа ще възстановят темпото си на растеж в края на годината.
През март Adidas предупреди, че незасегнатият от валутните влияние ръст на продажбите ще се забави до 5-8% през 2019 г. спрямо 8% през 2018 г. Проблеми с доставките ще допринесат за спад от 1-2%, докато компанията изпитва трудности с това да отговори на силното търсене в средния клас продукти.