Гигантът в сектора на хранителните стоки Nestle потвърди очакванията си ръстът на органичните продажби да надвиши 3% през тази година благодарение на набраната инерция в САЩ и Китай. Компанията също така отчете и по-добри от очакваното стойности за растежа на продажбите си като цяло през първите три месеца на годината, съобщава Ройтерс.
Търсенето на свежи храни местно производство нанесе силен удар по производителите на пакетирани продукти – тенденция, която Nestle и останалите представители на бранша се опитват да преборят с фокус върху бързо разрастващи се сектори като детските храни и кафето.
Ръстът при органичните продажби на производителя на кафе Nescafe и супи Maggi се ускорява до 3,4% през първото тримесечие на годината. Това е под средната прогноза за 2,8% на анализатори за Infront Data.
Главният изпълнителен директор Марк Шнайдер също така потвърди прогнозата на компанията за тази година.
От базираната в Швейцария Nestle посочиха още, че най-големите ѝ пазари – САЩ и Китай, поддържат добро темпо на представяне през тримесечието, като най-голям принос за растежа имат звената за грижа за домашните любимци, млечните продукти и детските храни.
Приходите на компанията отбелязват ръст от 3,4% на органична основа през тримесечието. От данните става ясно също, че Марк Шнайдер е подписал сделки на обща стойност 14 млрд. долара през 2018 г., съобщава Bloomberg.
Компанията също така се опитва да продаде някои от по-зле представящите се звена, като предстои да се раздели с марката за месо Herta вероятно в средата на годината, а с дерматологичния си бизнес към края на 2019 г.
Френският производител на кисело мляко Danone отчете разочароващ растеж на продажбите за тримесечието от 0,8% в сряда, като основан причина е влошаването на представянето в Китай и Мароко. Въпреки това компанията очаква продажбите да се ускорят през второто тримесечие.