IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на Unilever за първото тримесечие надминаха очакванията

Растежът е бил подкрепен от нововъзникващите пазари в Азия

12:20 | 18.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilеver започва годината по-добре от очакванията, подкрепена от силните продажби на продукти за дома, съобщава Bloomberg.

Продажбите през първото тримесечие са надминали очакванията на анализаторите, като екологичните продукти за дома от марките Seventh Generation и Omo са се представили особено добре. Основна заслуга за растежа имат нововъзникващите пазари в Азия, които са донесли известно успокоение, след като компанията предупреди, че Латинска Америка ще натежи върху представянето й тази година.

Книжата на Unilever поскъпнаха с 1,2% в началото на борсовата търговия в Амстердам.

Растежът на компанията не успя да достигне този на Nestle, която също обяви по-силни от очакванията продажби в четвъртък. По-рано тази седмица Danone обяви, че продажбите й са пострадали от по-слабото търсене на бебешките й продукти в Китай.

Продажбите на Unilever са нараснали с 3,1% през първото тримесечие, съобщи компанията. Анализаторите очакваха повишение с 2,8%. Unilever съобщи, че те са били подкрепени от ръста на цените, като той донякъде е компенсирал увеличаването на разходите за суровини при храните и петрохимическите продукти, използвани при препаратите за почистване.

Макар че гигантите в областта на потребителските стоки не успяват да повишат цените на традиционните си линии от продукти през последните години, тъй като купувачите се насочват към нишови и евтини брандове, те придобиват по-малки и бързо растящи компании. Unilever съобщи, че придобитите от нея марки от 2015 г. насам са постигнали колективно двуцифрен растеж през първото тримесечие.

Тримесечието е първият пълен финансов период, в който главният изпълнителен директор Алън Джоуп ръководи производителя на сапуните Dove и на сладоледите Ben&Jerry. Той промени ръководството на компанията, за да стимулира растежа на фона на икономическите затруднения в Латинска Америка.

Unilever съобщи, че все още очаква растежът за цялата година да бъде в долната половина на прогнозираните между 3 и 5%.

Книжата на компанията са поскъпнали със 7% от началото на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:23 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още