Собственикът на National Enquirer съобщи, че обмисля да продаде таблоида, който призна, че е давал тайно пари в подкрепа на избирането на американския президент Доналд Тръмп и е обвинен в опит за изнудване на собственика на Amazon Джеф Безос, съобщава Ройтерс.
American Media Inc (AMI) съобщи в комюнике, че проучва „стратегически варианти“ за седмичника, както и за брандовете Globe и National Examiner.
„Смятаме, че бъдещите възможности за таблоидите може да бъдат оползотворени по най-добрия начин чрез различна собственост“, съобщи компанията в комюнике. Говорител на AMI не е отговорил на молбата на Ройтерс за коментар.
Миналата година AMI сътрудничи на федерални прокурори, за да избегне обвинения и призна, че е платила тайно 150 хил. долара на бивш модел от списание Playboy, за да не обявява публично, че е имала връзка с Тръмп преди изборите през 2016 г.
Инцидентът включвал т. нар. практика „хвани и убий“, при която таблоидът купил правата за история, но така и не публикувал потенциално дискредитиращата информация. Дейвид Пекър, главен изпълнителен директор на American Media, е дългогодишен съюзник на Тръмп и определи президента като „личен приятел“.
Американският президент и адвокатите му твърдят, че плащанията са личен въпрос, който нямал връзка с изборите.
В последно време National Enquirer е въвлечен в битка с главния изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос, който е и собственик на Washington Post.
Най-богатият човек в света, който често става обект на гневни изблици от страна на Тръмп, обвини изданието в опит да го изнудва със заплахата за публикуване на интимни снимки.
AMI защити отразяването си на аферата на Безос с бившата телевизионна водеща Лорън Санчес.
По-рано през април Джеф Безос сключи споразумение за развод със съпругата си Макензи, което я превърна в третата по богатство жена в света и в същото време му позволи да запази контрола си над гласовете в рамките на целия си дял от 143 млрд. долара в компанията.
В своята 92-годишна история National Enquirer е примамвал читатели, чакащи на опашка на касите в супермаркетите, със сензационните си заглавия и снимки на звезди. На сайта на таблоида е посочено, че той достига аудитория от 5 млн. души.