Легендарният производител на дънки Levi Strauss & Co. представи силни бизнес показатели след блестящото си завръщане на фондовия пазар.
През първото тримесечие приходите от продажбите са се покачили със седем процента до 1,4 милиарда долара в сравнение със същия период на миналата година, съобщиха от Levi’s. Коригираната печалба нарасна с над 80% до 151 млн. долара, до голяма степен поради високите еднократни такси през предходната година, предава Bloomberg.
Levi's отбеляза впечатляващо завръщане на фондовата борса през март, след като по-рано вече 166-годишната модна група мина в частни ръце. Сега компанията се оценява на около 9 млрд. долара.
Мениджърите на Levi’s представиха IPO-то пред инвеститорите като история на растежа, а резултатите подкрепят този наратив. Един от основните двигатели в бизнеса е стремежът компанията да се засили в области извън дънките, като горни дрехи и обувки. В конферентния си разговор с анализатори компанията заяви, че сегментът на горните дрехи са отчели ръст на приходите с 28% през периода.
Другият двигател за растеж се очаква да бъде Азия, и по-специално Китай, където Levi’s има сравнително малък бизнес, но и големи възможности. Приходите от този регион са нараснали с 8% до 253 млн. долара - което е бърз растеж за най-малкия регион на компанията.
Тя заяви, че през тази година ще открие близо 100 нови магазина, управлявани от нея. Главният изпълнителен директор Чип Берг поясни, че по-голямата част от новите магазини ще бъде в Европа и Азия, въпреки че главни и аутлет магазини ще бъдат откривани и в САЩ. „Имаме добър модел, той е много печеливш и продължаваме да се разширяваме на тези пазари", каза той.
Акциите на Levi’s поскъпнаха с 6,5% до 23,30 долара в края на търговията във вторник. Книжата добавиха 29% от IPO-то през миналия месец до края на деня във вторник, изчислява Bloomeberg.
Корените на традиционната компания водят до емигранта от Бавария Леви Щраус, който е привлечен от златната треска в Калифорния в средата на 19-ти век и се смята за един от изобретателите на сините дънки. Той се мести в Сан Франциско през 1853 г. по време на Златната треска в Калифорния, отваряйки нов бизнес. Компанията, която основава, твърди, че е изобретила сините дънки, когато Щраус и негов партньор през 1873 г. получават патент да използват нитове за производство на дрехи – практика, която все още отличава дънките на компанията. През годината Levi’s добавя нови линии, включително подходящия за офиса бранд Dockers.