Шведската верига магазини за дрехи H&M въвежда отново таксите за доставка за лоялните клиенти на основния си бранд, които правят малки поръчки в интернет, за да намали логистичните разходи и да опита да се върне към печалба, съобщава Ройтерс.
Втората по големина верига магазини за дрехи, чиято основна верига H&M съставлява голямата част от продажбите на групата, инвестира усилено в приспособяването си към бързо променящите се навици на потребителите, след като печалбата й намаля, а запасите й се увеличиха през последните години.
Новата версия на програмата за лоялни клиенти разделя членовете на „базови“ и „плюс“ в зависимост от това колко точки са спечелили през последната година, казва Самюъл Холст, ръководител на бързо растящия H&M Club.
Това означава, че базовите членове в Германия, най-големия пазар на шведската компания, ще трябва да харчат най-малко 25 евро (28 долара), за да получат безплатна доставка. На пазара в родната Швеция минималната сума е 200 шведски крони (22 долара).
„Имаме много логистика около клиентите, които пазаруват онлайн“, казва Холст в интервю за Ройтерс в централата на H&M. „За ниво „плюс“ доставките ще останат безплатни за всички покупки, но за базовото ниво ще има ограничение“, допълва той. „Хората ще трябва да пазаруват за определена сума, за да получат безплатна доставка. Връщането на стоки остава безплатно за всички категории“, уточнява Холст.
Той отказва да разкрие колко точно H&M очаква да спести от мярката.
Компанията има H&M Club на 16 от общо 71 пазара на марката H&M. Тя планира да добави още седем пазара, включително САЩ, до края на годината.
Броят на членовете се е удвоил през 2018 г. до 30 млн. благодарение и на въвеждането на безплатни доставки и връщане на стоки за всички членове. Други пет милиона души са се присъединили през първото тримесечие на 2019 г.
„Искаме да запазим темпото на растеж, което имахме до момента, и да го увеличим тази година“, казва Холст.
Решението на H&M да ограничи безплатните доставки за членове на програмата си за лоялни клиенти идва, след като германската компания за онлайн търговия с дрехи Zalando въведе неотдавна минимален праг на поръчките в Италия в опит да ги увеличи.