55% от потребителите биха платили до 25% допълнително за любимата си марка, показва тазгодишната класация за любими марки на организацията Superbrands. Партньор в проучването е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
Според GfK 31% от потребителите са склонни да платят до 10% допълнително. 6% биха платили дори двойно за любимата си марка, докато една четвърт (23%) от участниците в проучването не биха платили допълнително.
Сред гласувалите, които не биха платили допълнително за любима марка, преобладават участниците на възраст над 45 г. Участниците на възраст 18-35 г. са по-склонни да заплатят допълнително до 25% за любимата си марка в сравнение с тези над 35 г.
Склонност да се плати повече за любимата марка, GfK:
sb
Мненията на приятели и конкурентните цени са двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят. Добрата реклама и положителният медиен образ на марката, заедно с нейната
популярност са следващите по важност фактори при вземане на решение за покупка (малко над 40% от участниците посочват тези отговори). С най-слабо влияние се очертават мнението на известните личности и асоциацията на марката с развлеченията през свободното време.
Мненията на приятели, които ползват марките, наличността по магазините и предложенията за лоялни клиенти са по-важни за жените, докато известността и връзката с любимите развлечения през свободното време оказват в по-голяма степен влияние върху мъжете.
В допълнение, мнението на приятелите, положителният медиен образ и лесното намиране на марката в магазина са по-важни за избора на 18-25 годишните участници, докато известността има по-силно влияние сред по-възрастните участници (над 45 г.).
Според тазгодишната класация световната интернет търсачка Google е най-силният бранд на националния пазар, съобщи организацията Superbrands. Два български бранда влизат в Топ 20 на националния пазар – bTV и „Девин“. Проучването се провежда за седми пореден път у нас.
За първи път в Топ 20 влизат Lidl, Lavazza, Shell и Viber.
Някои от досегашните лидери в различните категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застана пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl за първи път влезе в класацията и е начело в категорията „Търговски вериги“, ДЗИ си върна първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпи лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa.
От Superbrands уточняват, че методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на конкуренти.
Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар.
Топ 20 марки в България, април 2019 г.
GOOGLE 1 Интернет (търсачка)
COCA-COLA 2 Напитки – безалкохолни
ADIDAS 3 Облекло и обувки
FACEBOOK 4 Интернет (социална мрежа)
OMV 5 Търговия с горива
ARIEL 6 Стоки за бита
BOSCH 7 Електродомакински уреди
BTV 8 Медии – телевизия и радио
LAVAZZA 9 Напитки – кафе и чай
ДЕВИН 10 Напитки – безалкохолни
LIDL 11 Търговски вериги и центрове
HEINEKEN 12 Напитки - бира
SAMSUNG 13 Технологии
BMW 14 Автомобили
NIKE 15 Облекло и обувки
NESCAFE 16 Напитки – кафе и чай
APPLE 17 Технологии
КАУФЛАНД 18 Търговски вериги и центрове
VIBER 19 Интернет (комуникация)
SHELL 20 Търговия с горива
Лидери в отделните категории, април 2019 г.
BMW | Автомобили
GOOGLE | Интернет
L’ORÉAL PARIS | Козметика и продукти за лична ....хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC | Медии – вестници и списания
bTV | Медии – телевизия и радио
COCA-COLA | Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН | Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN | Напитки – бира
DOMAINE BOYAR | Напитки – вина
JOHNNIE WALKER | Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT | Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA | Напитки – кафе
ADIDAS | Облекло, обувки
OMV | Търговия с горива
LUFTHANSA | Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO | Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL | Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“ | Свободно време и забавления
ARIEL | Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD | Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH | Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ | Строителство и недвижими имоти
A1 | Телекомуникации
SAMSUNG | Технологии
ТЕХНОПОЛИС | Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL | Търговски вериги и центрове
ACTAVIS | Фармация и медицина
VISA | Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК | Финансови услуги / банки
ДЗИ | Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА | Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ | Храни / месни продукти
DERONI | Храни / консервирани храни
LINDT | Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX | Часовници и аксесоари
*Новината е допълнена в 13:26 часа.
преди 5 години Хора които си изкарват заплатите с твърде малко или твърде лека работа не могат да ценят парите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години От разумен вид ни превърнаха в ирационални индивиди!25% процента данък за име,кой плаща,ако не се е превърнал в болен в главата човек? отговор Сигнализирай за неуместен коментар