Швейцарският производител на шоколад Lindt & Spruengli обяви, че очаква органичните му продажби да нараснат с 5 до 7% през тази година – в съответствие с целите на компанията. Новината беше обявена на фона на усилията на Lindt да подобри представянето на своето звено в Северна Америка, предава Ройтерс.
Производителите на шоколад се борят с насищането на пазара в САЩ и този в Европа и тенденцията за насочване към по-здравословни храни, но Lindt расте по-бързо от конкурентите си, насочвайки се към нови пазари в Азия и Африка и разширявайки своята мрежа от магазини за продажба на дребно.
И все пак преструктрурирането на бизнеса ѝ Russel Stover, който тя придоби, за да засили позициите си в САЩ, отнема повече време от очакваното. Ето защо през януари компанията снижи прогнозата за органичните си продажби, когато обяви резултатите си за 2018 г.
Производителят на шоколад заяви, че е направил значителни инвестиции в Северна Америка, „за да постави основите на печеливш ръст на продажбите“, но не разкри дали очаква подобренията да започнат още тази година.
Нетната печалба на компанията е нараснала със 7,6% до 487,1 млн. швейцарски франка (487 млн. долара) през 2018 г. в съответствие очакванията от проучването на Infront.
Lindt предложи да плати дивидент от 1000 швейцарски франка за регистрирана акция, което представлява увеличение със 7,5 процентни пункта спрямо миналата година и отговаря на прогнозите. Компанията отчете и 5,1-процентно увеличение на органичните продажби през януари.