Датският производител на играчки Lego отново е яхнал вълната. След срива през 2017 г. гигантът в областта на строителни блокчета за игра е генерирал през миналата година печалба от 8,1 млрд. крони (около 1,08 млрд. евро), обяви групата. Това е с 3,5% повече от предходната година. В сравнение с 2017 г. приходите от продажби са се увеличили с 4% до 36,4 млрд. крони (4,88 млрд. евро).
Както обяви частната компания, поредиците за Хари Потър и Междузвездни войни са били двигатели на растежа. Пазарният дял е нараствал в разрез с международната тенденция на всички основни пазари.
„Ние поставихме целта си за 2018 г. да стабилизираме бизнеса и сме доволни, че успяхме", казва изпълнителният директор на Lego Нилс Кристиансен, цитиран от DPA.
На важния китайски пазар е постигнат двуцифрен ръст. В установените пазари, като САЩ и Западна Европа, също има ръст, но по-слаб. Класици като Lego City и Lego Technic са сред най-продаваните. Освен това през 2018 г. групата пусна нови продукти, които съчетават традиционните блокчета Lego с дигитални форми на игра.
Приходите на Lego се увеличаваха години наред. Те скочиха шест пъти между 2004 и 2016 г., но през 2017 г. се свиха с 8%. Печалбата спадна със 17% през същата година. А по-добрите приходи и продажби за 2018 г. са под нивата от 2016 година.