Бутилиращата компания за безалкохолни напитки Coca-Cola HBC съобщи в понеделник, че купува сръбското дружество за захарни изделия Bambi за сумата от 260 млн. евро от частния инвеститор Mid Europa Partners. Така компанията разширява портфолиото си от напитки, както и присъствието си в Западните Балкани, коментира Ройтерс.
Базираната в Швейцария компания, която бутилира и продава напитки на Coca-Cola Company в 28 страни, включително България, заяви, че приходите на Bambi за 2018 г. възлизат на около 80 млн. евро.
Bambi, която произвежда редица продукти, включително бисквити, вафли и солени изделия, е създадена през 1967 г. Брандовете на компанията включват Bambi, Plazma, Wellness, Zlatni Pek и Josh. Водещата ѝ марка за бисквити Plazma е на първо място по разпознаваемост на бранда в Сърбия.
Очаква се сделката да бъде завършена през второто тримесечие на 2019 г. при спазване на обичайните крайни условия и регулаторни одобрения.
„Сделката допълнително засилва нашата значимост за клиентите и ни позволява да увеличим присъствието си при ключови поводи за консумация, например в началото на деня, по пътя или у дома за бърза закуска и освежаване“, коментира главният изпълнителен директор на Coca-Cola HBC Зоран Богданович.
Акциите на Coca-Cola HBC поевтиняха миналата седмица, след като компанията предупреди за по-високи разходи за финансиране по съществуващите ѝ заеми и слаби потребителски разходи на няколко пазара тази година.