Американският производител на напитки PepsiCo обяви изненадваща прогноза за спад на печалбата за 2019 г., тъй като компанията увеличава своите инвестиции в сферата на маркетинга и разработването на нови продукти в опит да възвърне пазарния си дял от конкурента Coca Cola, съобщава Ройтерс.
PepsiCo е отделила средства за подсилване на рекламните кампании за своите основни безалкохолни продукти – Pepsi, Diet Pepsi и Mountain Dew, като също така инвестира сериозно в бизнеса със захарни изделия, за да предложи на своите клиенти нови по-здравословни продукти и по-атрактивни опаковки.
Инвестициите в реклама и иновации водят до силен растеж за основните продукти, сподели главният финансов директор на компанията Хю Джонсън.
„Това ни кара да искаме да инвестираме повече пари в бизнеса през 2019 г. и затова нашето ръководство се насочи в тази посока“, добавя още той.
От Pepsi заявиха, че очакват коригираната печалба за акция за настоящата година да се понижи с 3% до 5,50 долара за акция, докато анализаторите прогнозираха ръст от 3,5% до 5,86 долара за брой, според данни на Refinitiv.
Компанията прогнозира ръст от 4% при оперативните приходи, премахвайки ефекта на валутните курсове и разходите за придобиване.
Coca Cola също предупреди в четвъртък, че печалбата на акция може да се понижи през 2019 г., позовавайки се на по-силния долар.
Акциите на PepsiCo отчетоха ръст от 1% в предборсовите часове.
В периода октомври-декември 2018 г., или първото тримесечие на новия главен изпълнителен директор на компанията Рамон Лагуарта, продажбите в Северна Америка са се повишили за второ поредно тримесечие, възползвайки се от търсенето на газираните напитки.
През четвъртото тримесечие оперативната печалба на Pepsi се понижава с 12% на годишна база, а компанията обяви 3-процентно увеличаване на годишния дивидент до 3,82 долара за акция.