Ikea обмисля създаването на платформа за онлайн продажби, която предлага не само мебели от собствената й марка, но и от конкуренти, в рамките на голямата си трансформация, съобщава Financial Times.
Най-големият търговец на дребно на мебели в света финализира подробностите по първите си тестови продажби на сайт на трета страна като китайската Alibaba или Amazon, казва Торнбьорн Луф, главен изпълнителен директор на Inter Ikea. Според Луф обаче трябва да има нещо по средата между собствения уеб сайт на Ikea и сайтове като Amazon, които продават почти всичко.
„Какви са възможностите между доминиращите, големи, глобални платформи и уеб сайта на компанията? Мисля, че има хиляди възможности. Като Zalando, която е платформа за мода и дрехи. Мисля, че това е много интересна област за изследване“, казва Луф.
Zalando се превърна в най-голямата онлайн модна платформа в Европа, която продава дрехи от множество марки, като нито една от тях не е собственик на германския сайт.
Луф подчерта, че Ikea все още не преговаря с конкурентите си, но допълни, че би искала да участва в създаването на платформа за продажби, която обхваща цялата индустрия.
„Мисля, че в идните пет-десет години ще видим развитието на платформата“, споделя Луф.
Ikea прави едни от най-големите промени в историята си, като тества отдаване на мебели под наем и продажбата им на други сайтове, както и магазини в градския център и сглобяване в дома на клиентите си.
В отговор на въпрос дали планираните тестови продажби на мебели на сайт на трета страна ще бъдат с Amazon Луф заяви: „Не мисля, че ще е Amazon”.
Главният изпълнителен директор на Inter Ikea, която притежава бранда и концепцията на търговеца на мебели, съобщи, че очаква платформи за онлайн продажби да започнат да функционират в идните години и иска компанията му да е част от тях.