Heineken, втората по големина пивоварна компания в света, отчете годишна печалба, която надмина очакванията на анализаторите. Резултатите бяха подпомогнати от най-бързия ръст на продажбите на едноименния ѝ бранд от десетилетие, пише Bloomberg.
Коригираната оперативна печалба е нараснала с 6,4% на органична база до 3,87 млрд. евро (4,4 млрд. долара) през 2018 г., изпреварвайки средната прогноза на анализаторите за 3,84 млрд. евро. Общият обем на продадената бира се е увеличил с 4,2% на органична база, обяви холандската компания. Анализаторите очакваха 4%.
Ръстът на продажбите на нискоалкохолни и безалкохолни бири е свързан с покачването на търсенето на Heineken 0.0, което пък помага на основния бранд да генерира скок от 7,7% на продадените обеми.
Компанията разшири бизнеса си с безалкохолни бири в 38 страни и планира да добави още пазари през тази година.
Ключов двигател в случая е Бразилия, където през 2017 г. Heineken се превърна във втората по големина пивоварна, след като придоби бизнеса на Kirin Holdings там за около 2,2 млрд. реала (590 млн. долара).
Сред пазарите с двуцифрен растеж се нареждат Южна Африка, Русия и Великобритания.
По-високите разходи са проблем за големите компании за потребителски стоки, които отчитат това тримесечие, включително Unilever и Carlsberg. Ръстът на печалбата на Heineken отчасти се дължи на това, че тя управлява по-ефективно своя бизнес, докато разходите за суровини растат.