Френската група за луксозни стоки Kering се присъедини към конкурентите си, отхвърляйки опасенията за забавящо се търсене в Китай. Макар че инерцията във водещия двигател на компанията Gucci се е забавила леко през четвъртото тримесечие, марката все пак се е представила по-добре от повечето други модни брандове, коментира Ройтерс.
Базираната в Париж Kering, която притежава още Saint Laurent и се опитва да преструктурира Bottega Veneta, се следи внимателно, за да се види дали търсенето сред китайските потребители, отговарящи за над една трета от приходите на индустрията, ще се запази.
„Продажбите сред нашите китайски клиенти остават много динамични през четвъртото тримесечие, дори с висока база за сравнение“, заяви финансовият директор Жан-Марк Дупле пред журналисти, добавяйки, че разходите от тези потребители са се изместили от чужбина към континентален Китай.
Сравнимите продажби на компанията са се увеличили с 24,2% - над очаквания ръст, през периода октомври-декември и когато се изключат валутните колебания и придобиванията. Ръстът според счетоводните стандарти е 24,5%, с което продажбите стигат 3,8 млрд. евро.
Kering, която отчете рекордна печалба на групата за 2018 г. от 3,7 млрд. евро, повиши дивидента си до 10,5 евро на акция спрямо 6 евро през 2017 г. Дупле заяви, че това ще запази коефициента на изплащане на дивидентите около 50%.
Подобно на конкурента си LVMH, собственик на Louis Vuitton, нарастващият кеш на групата, оценяван от анализаторите в Berenberg на около 10 млрд. евро, повдига въпроси за това дали големите конгломерати в сектора ще се насочат към придобивания – в случая на Kering, за да избегне зависимостта си от Gucci.
Италианският моден бранд – една от най-бързо растящите марки в индустрията през последните години под управлението на дизайнера Алесандро Мишел, формира над 80% от оперативната печалба на Kering за 2018 г.
Акциите на Kering поевтиняха с почти 3,5% в ранната търговия, но след това се възстановиха леко, с което ръстът в цената им от началото на годината възлиза на 7%. Стойността им обаче бележи спад от около 16% от пика им миналия юни след корекция в сектора заради опасения около търговската война САЩ-Китай и потенциалния удар за търсенето в Китай.
Нарастващата мощ на Gucci с годишни продажби от 8,3 млрд. евро я изправя рамо до рамо с Chanel, за да отнемат лидерското място на Louis Vuitton като топ луксозен бранд по продажби.
Gucci освен това е и обект на данъчно разследване в Италия. Kering може да плати 1,4 млрд. евро заради обвинения за избягване на данъци върху печалбата, генерирана в Италия от марката и осчетоводена от швейцарско дъщерно дружество.
Kering се бори с твърденията и сумата.