Приходите на туристическия отрасъл в Китай за седемте дни празненства за Китайската нова година (от 4 до 10 февруари) са достигнали 513,9 млрд. юана (над 76,2 млрд. долара), което е повишение с 8,2 на сто на годишна база. Това съобщи днес Китайската централна телевизия, цитирана от ТАСС.
Според медията за седмицата на новогодишните празници китайците са извършили над 415 милиона пътувания в страната, което е растеж със 7,6 на сто спрямо миналата година. Над 40% от пътуващите са предпочели да посетят музеи и традиционни туристически забележителности.
Китайската нова година е основният семеен празник в Китай, който традиционно се посреща с роднини и приятели. По принцип през празничната седмица китайците пътуват из страната или в чужбина. Сред най-популярните външни направления тази година са Южна Корея, Тайланд и Япония.
Новата година по лунния календар настъпи на 5 февруари и ще продължи до 25 януари 2020 година. Тя е под символа на жълтия земен глиган.
/БТА/