Силното търсене на луксозни кремове в Китай помогна на собственика на L’Oreal да надмине прогнозата за приходите от продажбите си за четвъртото тримесечие, предава CNBC.
Както при конкуренти като базираната в САЩ Estee Lauder, френската Maybelline и Urban Decay, резултатите са насърчени от по-силното търсене на китайците през последните години, особено когато става въпрос за по-висок клас продукти.
Продажбите на най-скъпите марки на L’Oreal надминаха очакванията на анализаторите за последните три месеца на годината благодарение на този пазар, въпреки охлаждането на икономическия растеж там и опасенията за търговската война между Пекин и Вашингтон.
Някои от играчите от индустрията за луксозни стоки, като Louis Vuitton на LVMH, също показаха добра инерция в Азия. За бизнеса на L’Oreal Азиатско-тихоокеанският регион надмина Северна Америка като най-голям пазар още през миналата година.
Но L’Oreal се сблъсква и с предизвикателството да продължи да ускорява ръста на приходите си в други области, включително тези на звеното за потребителски продукти, в което влизат марки като шампоаните Garnier.
Приходите от продажби на това подразделение са нараснали с 2,8 на сто през четвъртото тримесечие, в което проличават влиянието на валутните колебания и придобиванията. През предходното тримесечие ръстът беше 2,3%.
Това помогна за насърчаване на общите приходи от продажби, които се увеличиха със 7,7 на сто, над прогнозата за 6,4%. Сумата достигна 7,1 млрд. евро.
И все пак сегментът с продукти за масовия пазар забавя представянето си спрямо това на конкуренти като Beiersdorf (собственик на Nivea) и Unilever (собственик на Dove).
L’Oreal твърди, че също така се сблъсква със забавяне на пазара във Франция и Великобритания. Въпреки че последната носи едва 3% от приходите от продажбите, компанията се присъедини към организациите, които се подготвят за потенциалния хаос от Brexit.
За 2018 г. L’Oreal очаква 5,3% ръст на оперативната печалба до 4,7 млрд. евро, което означава 18,3% марж на печалбата, което е над 18-те процента в края на 2017 г.