Датският производител на играчки Lego планира да увеличи над два пъти броя на магазините си в Китай тази година до 140 в най-голямата си пазарна експанзия в чужбина. Търсенето на цветните ѝ пластмасови блокчета остава незасегнато от забавянето на по-широката икономика, съобщава Ройтерс.
На фона на стагниращите продажби на основните ѝ пазари в САЩ и Западна Европа Китай остава светъл лъч за Lego, но имитациите остават проблем въпреки обявените мерки на правителството за справяне с него, съобщи ръководителят на компанията в интервю за Ройтерс.
Lego планира да има около 140 магазина в 30 различни града в Китай към края на годината спрямо 60 магазина в момента, повечето от които оперирани от местни партньори.
„Не виждам стагнация (на китайския пазар на играчки) в този момент“, казва главният изпълнителен директор на Lego Нийлс Кристиансен в интервю по време на панаир за играчки в Нюрнберг.
Китай обяви най-бавния си икономически растеж от 28 години през 2018 г., а търговската война със САЩ и растящите лични дългове засилват опасенията за забавяне на втората по големина икономика в света.
Китай, чийто пазар на играчки и игри е оценяван на 31 млрд. долара, съставлява под 10% от цялостните продажби на Lego.
Но значението на пазара расте, след като компанията откри завод южно от Шанхай в края на 2016 г., а китайските родители променят подхода си от дисциплинирано учене към игри.
„95% от китайските родители искат децата им да играят повече и имат интерес да им купуват висококачествени играчки“, отбелязва Кристиансен.
Lego, чието име е съкращение от датския израз “leg godt” - „играй добре“, планира да открие втори флагмански магазин в Шанхай през март и да продължи партньорството си с китайския интернет гигант Tencent. Компанията не разкрива финансови подробности около планираните 80 нови магазина.
Производителят на играчки засили с известен успех усилията си в борбата с нарушаването на интелектуалната собственост в Китай, но имитациите остават голям проблем въпреки обявените от правителството мерки за справяне с него, казва Кристиансен.
„Ясно е, че Китай има амбицията да направи нещо за разрешаването на проблема, но все още не сме видели истински резултати“, отбелязва той.
Lego е спечелила две съдебни дела за нарушаване на интелектуалната собственост в Китай.
„Едно от най-големите препятствия е, че съдебните дела продължават много дълго време. Бихме искали, когато спечелим съдебно дело, правоприлагането да бъде по-добро и по-силно“, допълва Кристиансен.