Ръст на приходите от 9% до 635 млн. крони. Така се характеризира отминалата 2018 г. за България за модния бранд H&M. За четвъртото тримесечие нетните продажби в страната ни са в размер на 181 млн. крони спрямо 160 млн. крони за същия период на предишната година. Магазините в страната са 21 на брой, като за миналата година е отворен само един нов магазин. Така се оказва, че тенденциите за нетните продажби в България са близки до глобалните.
Вторият по големина моден търговец на дребно в света след собственика на Zara Inditex бележи спад на годишната печалба за трета поредна година, след като по-тежката конкуренция и изместването на потребителите към онлайн пазаруването направи физическите магазини по-малко привлекателни.
Печалбата преди данъците от септември до ноември се е свила за шесто поредно тримесечие до 4,4 млрд. крони (482 млн. долара) спрямо 4,9 млрд. крони година по-рано. Това е доста под прогнозите в анкета на Ройтерс за ръст до 5,1 млрд. крони.
Шведската компания инвестира сериозно в логистика и дигитализация и преразглежда микса си от магазини и брандове, докато разработва и нова концепция за магазините на бранда H&M.
“Това бе предизвикателна година за групата на H&M и индустрията, но след трудна първа половина има сигнали, че усилията за трансформация на компанията започват да носят своя ефект“, каза H&M в изявлението си.
H&M предложи същия дивидент от 9,75 крони за акция за 2018 г. Някои анализатори прогнозираха, че компанията ще снижи годишното си плащане за пръв път от вписването си през 1974 г., като според анкетата намалението щеше да е до 8,95 крони.
H&M заяви, че по-добрите колекции са генерирали по-добри продажби на пълни цени и не толкова ниски намаления към края на годината.
„Подкрепена от тези позитивни сигнали, компанията ускори плановете си за трансформация през четвъртото тримесечие с особен фокус върху смяна на логистичните системи“, казват от H&M.
Що се отнася до резултатите за цялата година, печалбата преди данъците е стигнала 12,65 млрд. крони, докато за 2017 г. печалбата бе в размер на 16,18 млрд. крони, което показва сериозен спад. По отношение на нетните продажби H&M отчита ръст от 5% на годишна база до 210 млрд. крони и 12% на месечна база до 56,4 млрд. крони.