Компанията De Beers, която е световен лидер в добиването и търговията с диаманти, обяви голям спад на продажбите заради намалялото търсене на по-малки и евтини камъни, предава Bloomberg.
De Beers е постигнала само 505 млн. долара при първата си продажба за годината спрямо 672 млн. долара миналата година и 792 млн. долара през 2017 г. Януари е един от силните месеци за компанията в последните години, тъй като клиентите попълват запасите си след сезона на празниците.
Компаниите, които се занимават с добив на диаманти, изпитват затруднения. Това важи особено за тези от тях, които произвеждат по-малки и евтини скъпоценни камъни, където има твърде голямо предлагане. Търговците и производителите, които ги купуват, също не успяват да постигнат печалба.
Миналия месец някои от клиентите на Rio Tinto Group отказаха да купят по-евтини диаманти, а De Beers беше принудена да намали цените и да предложи отстъпки на купувачите.
Спадът се дължи на по-големите от обичайното продажби през декември и бавното движение на стоките с ниска стойност в диамантената индустрия.
De Beers е известна със строгия си контрол върху пазара на диаманти. Компанията продава скъпоценни камъни десет пъти в годината в Ботсвана на подбрана група клиенти. Очаква се купувачите да конкретизират броя и вида на диамантите, които искат, и след това да осъществят покупките на определената от De Beers цена.
преди 5 години Дреме ми за някакви камъни с измислена стойност отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Картелът De Beers държи цена с ограничаване на предлагането и премахване на конкуренцията под предлог, че търгува с "кървави диаманти". Все едно в техните африкански мини правата на работниците се спазват безусловно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар