Американският производител на фармацевтични и потребителски стоки Johnson & Johnson прогнозира във вторник, че продажбите ѝ за 2019 г. ще се разминат с оценките на анализаторите след отчитане на по-добри от очакваните печалба и приходи през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщава Ройтерс.
Компанията съобщи, че очаква през тази година продажбите ѝ да бъдат в диапазона 80,4 и 81,2 млрд. долара в сравнение със средна оценка на анализаторите за 82,69 млрд. долара според данни на Refinitiv.
Продажбите на Johnson & Johnson през последното тримесечие на миналата година са нараснали с 1% на годишна база до 20,39 млрд. долара, надвишавайки по тази начин оценката на Wall Street за запазване на нивото от 20,20 млрд. долара.
Реализираните продажби от фармацевтични продукти са нараснали с 5,3% на годишна база до 10,19 млрд. долара през четвъртото тримесечие. За сравнение, анализаторите очакваха приходи от 10,08 млрд. долара за подразделението.
Компанията отчете нетна печалба от 3,04 млрд. долара, или 1,12 долара за акция, през четвъртото тримесечие при загуба от 10,71 млрд. долара през предходната година основно заради огромни еднократни разходи, свързани с новите данъчни закони в САЩ.
Прогнозата за коригираната печалба през 2019 г. е да бъде в диапазона 8,50-8,65 долара за акция, което е над очакванията на анализаторите за 8,60 долара за акция.
Разходите за съдебни процеси на Johnson & Johnson са се удвоили до 1,29 млрд. долара през четвъртото тримесечие, след като компанията миналия месец се сблъска с обвинения, че е знаела за наличието на азбест в бебешката си пудра, допълва Financial Times. От Johnson & Johnson заявиха, че статията, публикувана в агенция Ройтерс, е невярна и че нейният добре познат продукт е безопасен и без азбест, но е довел до най-големия еднодневен спад в цената на акциите ѝ от 2002 г. насам.
В отговор на реакцията на пазара от Johnson & Johnson се ангажираха да изкупят обратно собствени акции на стойност до 5 млрд. долара, отбелязвайки, че те представляват атрактивна инвестиционна възможност въз основа на продължаващото силно представяне на компанията и доверието на борда в перспективите пред бизнеса.