Китайската верига кафенета Luckin цели да открие 2500 нови обекта тази година и да изпревари Starbucks като най-голяма верига по брой обекти във втората по големина икономика в света. Това съобщи днес китайската компания, цитирана от Ройтерс.
Компанията, която официално започна работа в началото на миналата година, се разрасна с невероятна скорост благодарение на фокуса си върху технологиите, доставката и големите отстъпки въпреки трупането на загуби.
Това, което искаме в момента, е мащаб и скорост, каза днес в Пекин на представяне шефът на маркетинга на Luckin Ян Фей.
Няма смисъл да говорим за печалба, посочи той, допълвайки, че стимулите за привличане на клиенти ще бъдат важна част от стратегията на компанията през следващите няколко години.
Целта на Luckin е да има над 4500 кафенета до края на годината, като така ще изпревари сиатълския си конкурент Starbucks, който отдавна доминира на китайския пазар с над 3600 обекта.
Бързото разрастване на Luckin контрастира на развитието на Starbucks, който откри първото си кафене в Китай през 1999 година и му трябваха две десетилетия, за да достигне сегашната бройка обекти.
Американската верига кафенета, която положи началото на културата на кафето в Китай, започна да отчита засилване на конкуренцията от по-малки компании в сектора през последните 18 месеца, а Luckin изпъква като най-агресивния конкурент в сектора.
Възходът на Luckin обаче си има своята цена.
Компанията отчете загуба от 800 милиона юана (116,34 милиона долара) миналата година, което според ръководителя на маркетинга отговаря на очакванията.
Luckin, подкрепяна от сингапурския суверенен фонд GIC и China International Capital, откри над 2000 кафенета през последната година, достигайки пазарна оценка от 2,2 милиарда долара, след като набра 200 милиона долара от пласиране на ценни книжа миналия месец.
Главният изпълнителен директор на компанията Цян Чжъя каза миналата година пред Ройтерс, че Luckin се стреми да изпревари по брой кафенета Starbucks в Китай.
По-рано Ройтерс информира, че Luckin е в начална фаза на преговори с инвестиционни банки за първично публично предлагане в чужбина. Компанията обаче днес не пожела да отговори на въпросите за бъдещо IPO.