Starbucks планира да разшири доставките си на кафе в САЩ с UberEats, като част от по-голямата ѝ стратегия да се опита да достигне до повече клиенти, пише Wall Street Journal.
Кафе веригата, която се сблъсква със забавяне на потока от хора в нейните кафенета в Съединените щати, разкри плана си за растеж пред инвеститори, които се събраха в Ню Йорк.
Starbucks започна да тества доставки с UberEats в Маями този септември и ще започне да предлага същото в близо една четвърт от своите над 8000 търговски обекта в САЩ в началото на следващата година.
Доставките се превръщат в източник да допълнителни продажби за много ресторантски вериги, които се борят с по-слабия трафик от хора. Голяма част от веригите твърдят, че доставките са привлекли потребители, които не идват на място да ядат.
При доставките обаче има специфични предизвикателства, включително бързото пренасяне на храната до домовете на хората, докато тя е все още топла – нещо, което може да се окажа по-проблемно при кафето. Цените на доставките също така трябва да бъдат по-малки или никакви за клиентите, които правят малки поръчки.
Starbucks е доста по-напреднала с доставките в Китай, където услугата ѝ направи експанзия до 2000 търговски обекта в 30 държави, откакто веригата се присъедини към звеното за доставки на Alibaba Group Holding.
Компанията твърди, че е решила някои от предизвикателствата на доставките в Китай със специални контейнери за доставка, които са направени така, че да държат напитките горещи или студени.
Шофьорите в Китай обещават да доставят кафето на Starbucks в рамките на до 30 минути. Освен това веригата създава виртуален магазин, който позволява на потребителите да използват само едно приложение, за да поръчват подаръци или продукти за себе си и те да им бъдат доставяни.
Starbucks работи от повече от година по това да фокусира своите операции, така че да успее да насърчи потока от хора в САЩ и Китай – нейните два ключови пазара. Starbucks затвори своите магазини в моловете Teavana, преразпредели задълженията на баристите, включително това да чистят магазините след затваряне, така че да могат да се фокусират повече върху обслужването на клиентите. Освен това Starbucks се присъедини към Nestle за реклама и продажба на повече от нейните пакетирани кафета в супермаркетите. Брандираните продукти на Starbucks са разработени така, че да се ползват в машините на Nestle – Nespresso и Dolce Gusto.