Поевтиняването на акциите на Zalando с 50% от пика им през юли може да превърне онлайн търговеца на модни стоки в цел на Amazon.com, Alibaba Group или дори шведската Hennes & Mauritz, смята анализатор на брокерската къща Baader Helvea.
Макар че двете понижения на прогнозите ѝ за продажби в рамките на шест месеца доведоха до рязко поевтиняване на книжата ѝ, Zalando остава привлекателна цел, включително заради водещата на пазара модна онлайн платформа, данните на над 25 млн. потребители и над 2,5 млрд. посещения на сайта си годишно, посочва Фолкер Босе от Baader Helvea, цитиран от Bloomberg.
Предвид факта, че акционерната структура на компанията е доминирана от финансови инвеститори, „виждаме потенциал тези инвеститори да продадат [акциите си], ако предложената цена е правилна“, пише Босе, който дава препоръка „buy” на акциите.
Коментарът му подкрепи книжата на Zalando, чийто спад в цената ги доближи до стойността им от първичното публично предлагане през 2014 г. Акциите поскъпнаха с 3,5% до 26,35 евро през деня във Франкфурт, а цената на IPO-to бе 21,50 евро.
След като е прекарал два дни заедно с компанията, Босе казва, че преходът на Zalando от онлайн магазин към интернет платформа за магазини трети страни и доставчик на инфраструктура за модната индустрия се отплаща.
Всеки кандидат за Zalando би се изстрелял до място номер 1 на европейската модна онлайн сцена, и то на ниска цена, тъй като оценката на Zalando е с 35% по-ниска спрямо тази на конкурентите ѝ, пише още Босе.
Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria!