Италианската модна марка Gucci, която опитва да генерира ръст на приходите на френската луксозна група Kering, ще прибави луксозни бижута в колекция през юни или юли, съобщи ръководителят на Kering Франсоа-Анри Пино, цитиран от Ройтерс.
Бижутата са един от най-добре представящите се сегменти в луксозната индустрия през 2018 г., сочат данни на консултантската компания Bain & Co. Тя прогнозира, че продажбите на глобалния пазар на стойност 18 млрд. евро ще нараснат със 7% тази година.
Този растеж е сходен с отчитаното покачване при обувките и е по-висок от категориите с висок марж като чантите, от които модни компании като Gucci обикновено извличат голяма част от печалбата си.
Повечето марки произвеждат обеци и други аксесоари, но луксозните бижута са по-голяма рядкост и нишата е заета от компании като швейцарската Chopard или притежаваната от Kering марка Boucheron.
„Двеста бижута с много цветни скъпоценни камъни ще бъдат произведени в Италия“, казва президентът и главен изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино в интервю за френския вестник Le Figaro.
В последните години Gucci е една от най-бързо растящите луксозни марки благодарение на покачващия се оборот под ръководството на дизайнера Алесандро Микеле. Това поставя въпроса колко време може да трае бумът и затова брандът вече засилва инвестициите си в нови линии мебели и козметични продукти.
Общите приходи на Kering достигнаха 3,4 млрд. евро (3,90 млрд. долара) през третото тримесечие, като нараснаха с 27,5% на годишна основа благодарение на силните продажби на Gucci.
Пино заяви още, че Kering цели да използва етично добивано злато за всичките си бижута след две години спрямо сегашните 70%.