Някъде около 1650 г. холандският художник Рембранд Харменсон ван Рейн, останал в историята само с първото си име, рисува картина на дългокос мъж. След като творбата му е завършена, той я хваща в ръце, най-вероятно, за да я премести някъде другаде в студиото си.
Тъй като боята все още не е изсъхнала добре, художникът оставя два отпечатъка от палеца си върху долната част на платното.
В началото на следващия месец картината с двата отпечатъка на нейния създател отиват на търг на Sotheby’s в Лондон, като очакванията са произведението и малкият „бонус“ към него да съберат сумата от 6 млн. паунда (7,7 млн. долара), съобщава изданието Quartz.
Това е първият път от шест десетилетия насам, когато творбата отива на аукцион, след като досега беше в частна колекция.
Отпечатъците върху платното привличат допълнително внимание върху самото произведение, въпреки че не може да бъде съвсем сигурно, че те са именно на Рембранд.
Те са забелязани за първи път от зоркия консерватор Михаел ван дер Лаар, когато картината е изложена в Лувъра през 2011 г. Неговите заключения бяха публикувани обаче едва миналата година. По думите на Ван дер Лаар отпечатъците говорят за бързината, с която Рембранд е рисувал, и уменията, необходими за избягването на размазвания на все още неизсъхналата боя.
Картината е една от няколко със същия модел, изобразяващи мъжа като Иисус Христос.