Когато Меган Маркъл блесна в малкия английски град Чичестър по време на своето посещение през миналия месец, тъмнозелените ѝ дрехи, дело на Hugo Boss, веднага се появиха в Instagram. В рамките на няколко минути полата, струваща 595 долара, се разпродаде онлайн, съобщава Bloomberg.
Изборът на херцогинята на Съсекс се оказа повратен момент за германската модна къща, известна с мъжките си строги сиви костюми и семпли ризи.
Случаят в Чичестър разкри няколко ключови неща, смята главният изпълнителен директор на компанията Марк Лангер – потребителите търсят и намират вдъхновение онлайн и иска незабавно да удовлетворят своите желания.
Според него Hugo Boss все още е доста назад в това отношение спрямо своите конкуренти.
„Черпим вдъхновение от компании, които вече са успели да разработят ефективна стратегия, интегрирайки се към новите тенденции“, споделя Лангер.
Тъй като брандове като Dior и Burberry отговарят на нуждите на по-младите потребители със светкавични онлайн продажби и реклами в социалните платформи, германската марка трябва да приеме някои нови техники, ако иска да бъде техен равностоен конкурент. Ето защо Boss експериментира с „вегански маратонки“, направени от ананасови влакна, или с "вечни" колекции якета и пуловери, произведени в Германия.
Дори емблематичният ѝ костюм търпи своеобразна трансформация – Hugo Boss пуснаха серия, която може да се изпира в пералня, като в същото време върна на мода онзи емблематичен костюм на Майкъл Джексън, с който поп иконата позира на обложката на легендарния албум от 1982 г. Thriller.
Скоростта се превръща в ключов фактор за германската компания. Hugo Boss черпи вдъхновение от стратегията за бързина на Zara.
Германската марка значително намали времето за проектиране и разработване на нови колекции от осем месеца на шест седмици, като използва цифрови инструменти, загърбвайки прототипите от плат и конци.
„Трябва да признаем, че нашата индустрия се е променила“, заяви Лангер по време на интервю в Лондон.
Boss разви своите по-малки марки, стимулира онлайн продажбите и пренасочи разходите от списанията към онлайн бизнеса.
Моментът в Чичестър е от изключително значение за Boss, тъй като тази реклама помогна на компанията да излезе от своята „предимно мъжка визия“ и да се насочи към по-широката и по-добре развита дамска мода.
Според Лангер дамската линия е неразделна част от компанията и Boss желае да бъде марка номер 1 за бизнес дамите.
Всичко това е част от стремежа на германската модна къща да ускори годишния ръст на своите продажби от 4 на 7% до 2022 г.
Новите цели са амбициозни и са над прогнозирания ръст за индустрията, смята Пирал Дадхания, анализатор от RBC.
Акциите на компанията, която изгубиха 11% от стойността си през тази година, остават почти без промяна въпреки позитивните очаквания на анализаторите. Лангер не е изненадан от това и смята, че инвеститорите първо ще искат да видят дали новата стратегия ще успее да донесе необходимата стабилност и печалба, преди да действат.